به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

وبلاگی درباره ی همه چیز ،عمومی- اجتماعی- جامعه- اخبار و...

کشته شدگان اتوبوس راهیان نور

يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸ ب.ظ
پیام تسلیت سران قوا به عزاداران بروجنی
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۷
  
 
جمعه شب اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر بروجنی که از اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی بازمی‌گشتند، به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اتوبوس دچار سانحه شد که طی آن 26 تن از دانش‌آموزان کشته و 18 نفر مجروح شدند.
به گزارش جهان، در همین راستا،‌ رییس‌جمهور در پیامی، جان‌باختن 26 دانش‌آموز دختر شهرستان بروجن استان کهگیلویه و بویراحمد در پی سانحه تصادف اتوبوس کاروان راهیان نور را تسلیت گفت.

 
متن پیام محمود احمدی‌نژاد بدین شرح است:

 
«بسم‌الله الرحمن الرحیم

 
انا لله و انا الیه راجعون

 
خبر تأسف‌بار و تألم برانگیز سانحه تصادف کاروان راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری که منجر به پرواز ملکوتی جمعی از عزیزترین دانش‌آموزان دختر شهرستان بروجن گردید، بر قلوب آحاد ملت ایران جراحتی عمیق بر جای نهاد.

 
بی‌تردید این نهال‌های نورسیده که در راه بازگشت که سرزمین ایثار و شهادت جان شیرین خود را از دست دادند، اجری بزرگ در نزد حضرت حق دارند.

 
اینجانب صمیمانه مصیبت وارده را که حقیقتاً کلام در شرح آلام آن قاصر است تسلیت عرض نموده و برای خانواده‌های معزز این گل‌های باغ مرضیه اطهر(س) و جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی کشور عرض رحمان و همجواری با شهیدان والامقام را از خداوند منان مسألت دارم.»

 
همچنین آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، ضمن اعلام تسلیت به بازماندگان این سانحه رییس کل دادگستری استان‌ خوزستان را مأمور رسیدگی فوری به حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر بروجنی (اردوی راهیان نور) کرد.

 
متن کامل دستور رییس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

 
«رییس کل محترم دادگستری استان خوزستان؛

 
حادثه رانندگی منجر به درگذشت 26 نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر از آینده سازان ایران اسلامی موجب تأسف و تأثر گردید. به این وسیله با تسلیت درگذشت این عزیزان به خانواده‌های داغدار و جهت پیشگیری از این قبیل حوادث دلخراش لازم است دادگستری کل استان خوزستان نسبت به بررسی علل وقوع این حادثه جانگداز، اقدام و پیگیری‌های قضایی لازم را به سرعت به عمل آورده و نتیجه به اطلاع اینجانب برسد.

 
بدیهی است با توجه به وقوع حوادث مشابه و آمار دور از انتظار تصادفات رانندگی که متاسفانه سالیانه منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز می‌شود، باید اقدامات عاجل و مناسب به منظور کاهش تصادفات از سوی مسئولان ذی‌ربط صورت گیرد.

 
ان‌شاءالله با سرعت و دقت در رسیدگی به این حادثه جانگداز از وقوع و تکرار حوادث مشابه پیشگیری شود». 


رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پیامی سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجن را تسلیت گفت.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی  سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجن را تسلیت گفت.

 
متن پیام بدین شرح است:

 
بسم‌الله الرحمن الرحیم

سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل جمعی از دانش‌آموزان دختر دبیرستان‌های شهرستان بروجن که به‌عنوان کاروان راهیان نور و در راه بازگشت بازدید از مناطق عملیاتی به‌وقوع پیوست و باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از این عزیزان شد موجب تاسف و تاثر گردید.

با توجه به ابعاد این سانحه مصیبت‌بار ضرورت دارد دلایل وقوع این تصادف مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن اعلام شود و در صورت هرگونه قصور در این امر با عاملان آن برخورد قانونی صورت پذیرد.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت این مصیبت به پیشگاه ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار کشته‌شدگان و طلب شفای عاجل مجروحان برای روح پاک درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئله می‌کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی



 

مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت.

عروج ملکوتی دختران دانش‌آموز دبیرستان پاسداران عفت بروجن  را به خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت و برای بازماندگان و خانواده محترمشان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم.

مجله تفریحی  دمت جیز

 

رئیس ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان را تشریح کرد.
 
دکتر شاهرخ رئیسیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ساعت 5 بامداد امروز 11 نفر از مصدومان به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند و بلافاصله عملیات درمانی بر روی آسیب دیدگان آغاز شد.
 
وی افزود: در حال حاضر وضعیت 10 نفر از مصدومان رضایت بخش است؛ از این تعداد دو نفر دچار شکستگی شده اند و باید عمل شوند، به همین دلیل فعلا در بیمارستان می مانند.
 
رئیسیان تصریح کرد: یک نفر از مصدومان فعلا در حالت کماست و در بخش آی.سی.یو بیمارستان بستری است.
 
رئیس ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: از مجموع 11 مصدومی که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده اند، دو نفر مرد هستند که یکی از آنها کمک راننده و یک نفر همراه دانش آموز بوده است.
 
اتوبوس دانش آموزان دختر مقطع متوسطه و ساکن شهرستان بروجن که عازم مناطق راهیان نور بود شب گذشته دچار حادثه شد.



 

آخرین وضعیت مجروحان تصادف اتوبوس راهیان نور

رئیس ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان را تشریح کرد.

 

اعتدال: دکتر شاهرخ رئیسیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ساعت 5 بامداد امروز 11 نفر از مصدومان به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند و بلافاصله عملیات درمانی بر روی آسیب دیدگان آغاز شد.

به گزارش مشرق، وی افزود: در حال حاضر وضعیت 10 نفر از مصدومان رضایت بخش است؛ از این تعداد دو نفر دچار شکستگی شده اند و باید عمل شوند، به همین دلیل فعلا در بیمارستان می مانند.

رئیسیان تصریح کرد: یک نفر از مصدومان فعلا در حالت کماست و در بخش آی.سی.یو بیمارستان بستری است.

رئیس ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: از مجموع 11 مصدومی که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده اند، دو نفر مرد هستند که یکی از آنها کمک راننده و یک نفر همراه دانش آموز بوده است.

به گزارش مشرق، اتوبوس دانش آموزان دختر مقطع متوسطه و ساکن شهرستان بروجن که عازم مناطق راهیان نور بود شب گذشته دچار حادثه شد. نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و استاندار این استان در پیام مشترکی اعلام کردند: بار دگر اندوه و غم بر سر و روی ما نشست و استان قهرمان پرور چهار محال و بختیاری را در غم جمعی از بهترینهای خود عزادار کرد.

اسامی فوت شدگان به شرح زیر است:

1) رویا عسگری
2) پریسا رضایی
3) فاطمه شمس
4) الهام حسن‌زاده
5) هانیه انتظامی
6) شبنم مقدسی
7) محدثه مهدوی‌نیا
8) مرضیه احمدی
9) زهرا عباسیان
10) پریسا زندیان
11) مژگان هادی‌پور
12) مرضیه سلیمی
13) مائده فرهمندیان
14) فاطمه کریمی
15) زهرا عرب
16) زهرا غفاری
17) مریم خاقانی
18) ماندانا الهیان
19) فائزه شبانیان
20) آمنه خاکسار
21) نرگس کوهی‌کمالی
22) مینا ربیعی
23) ریحانه شریفی‌ریگی
24) ناشناس
25) حجت‌اله‌ مرادی (کمک‌راننده)
26) رحمن جهان‌پناه(مسئول کاروان)

پیام وزیر آموزش و پرورش در پی سانحه تصادف اتوبوس اردوی راهیان نور

وزیر آموزش و پرورش در پی سانحه تصادف اتوبوس اردوی راهیان نور پیامی صادر کرد.

متن پیام حمید رضا حاجی بابایی بدین شرح است:
«ما عندکم ینفد و ما عندالله باق ولنجزین الذین صبروا ((سوره نحل آیه 96))

با کمال تاسف و تاثر خبر سانحه غم انگیز اتوبوس حامل دانش آموزان راهیان نور بهمراه تعدادی از دانش آموزان عزیز و دونفر از معلمان ومربیان گرامی و یک نفر از پاسداران عزیز همه ما فرهنگیان و دانش آموزان و ملت بزرگ ایران اسلامی را عزادار نمود ، بی گمان آن عزیزان که عمر خود را در راه تعلیم و تربیت سپری ساخته و در راه مقدس شهیدان و زیارت آنان جان خود را از دست داده اند ، اکنون در جوار رحمت حق آرمیده و از نعمات واسعه پروردگار برخوردارند، گرچه کلام قاصر از آن است که تسلی بخش اندوه از دست دادن این عزیزان باشد ، اما امید به رحمت حق تعالی و نیل به آرامش ابدی آن عزیزان سفر کرده و الطاف الهی آن را تحمل پذیر خواهد کرد .

اینجانب با دلی آکنده از اندوه این مصیبت جانسوز را به بازماندگان محترم به ویژه خانواده آن عزیزان سفر کرده تسلیت عرض می کنم و آمرزش ابدی برای درگذشتگان و سلامت و صبر جمیل برای بازماندگان از درگاه ایزد منان مسالت دارم ، امیداست همانند روزهای گذشته همیشه در جوار شهیدان دوران دفاع مقدس و قرب الهی از رحمت واسعه الهی برخوردار گردند.
 
حمید رضا حاجی بابایی

 

بسیج دانش آموزی:تمام تدابیر ایمنی رعایت شده بود/ بازمانده بروجنی: اتوبوس از اول نقص فنی داشت و ترمز نگرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سازمان بسیج دانش آموزی: تمامی تدابیر ایمنی در حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی رعایت شده بود

سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: حرکت کاروان دانش آموزی در روز آغاز شده بود که تا سه ساعت پس از غروب به مقصد خود می رسیدند.

پایگاه اینترنتی بسیج نوشت:

سرهنگ حسین ممتحن در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر اعزامی به سرزمین های نور، ضمن تسلیت عروج زائران سرزمین نور گفت: برای اعزام کلیه اردوهای بسیج دانش آموزی، ضوابط بسیار سخت گیرانه ای در حوزه مسائل ایمنی داریم و ابلاغیه ها و دستور العمل های متعددی به کلیه رده ها در سراسر کشور ارسال می گردد.

سرهنگ ممتحن با اشاره به اعزام سالانه بیش از چهار میلیون دانش آموز در قالب اردوهای متعدد زیارتی، علمی و سیاحتی به مناطق گوناگون کشور تصریح کرد: کلیه ضوابط سخت گیرانه ابلاغی به صورت مستمر و میدانی با حضور ناظران مورد بازدید قرار می گیرد تا به صورت کامل، وظایف ابلاغی اجرایی گردد که به لطف خداوند با وجود اردوهای میلیونی شاهد کمترین حادثه هستیم.

وی به بازرسی فنی اتوبوس واژگون شده قبل از آغاز سفر نیز اشاره کرده و ادامه داد: اتوبوس طبق ضوابط کاملا نو و مدل آن مربوط به سال 1385 بوده که برای پیشگیری از خطر خواب آلودگی برابر استاندارد دارای دو راننده نیز بوده است.

سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی رعایت کلیه کنترل های ایمنی را در اتوبوس فوق تایید نموده و افزود: افسر ناظر نیز طبق ابلاغیه ها همراه این اتوبوس بوده است که اتفاقا در اتوبوس مذکور جناب سروان رحمان جهان پناه - معاون بازرسی سپاه شهرستان بروجن - حضور داشته که ایشان هم به فیض وصال الی الله نایل آمدند و علاوه بر ایشان، در هر اتوبوس یک نفر به عنوان پلیس یار و سه دانش آموز نیز به عنوان مسئول ایمنی دوره های لازم را آموزش دیده اند.

وی همچنین به همراهی فرمانده سپاه شهرستان بروجن با کاروان مذکور اشاره کرده و گفت: طبق ضوابط حرکت در شب مربوط به مناطق مرزی است ضمن آنکه این کاروان ساعت یک بعدازظهر حرکت کرده و سه ساعت پس از غروب به مقصد خود می رسیده است و اصلی ترین دلیل حادثه نیز لغزندگی حاصل از بارش باران بوده که حکایت از اتفاقی بودن این سانحه دلخراش دارد.

سرهنگ ممتحن با ابراز همدردی با خانواده های دانش آموزان، معلمان و پاسدار جان باخته این حادثه جانسوز تصریح کرد: کلیه دانش آموزان شرکت کننده در اردوهای بسیج دانش آموزی از جمله کاروان فوق از سه مرجع شامل بسیج، وزارت آموزش و پرورش و از سوی اتوبوس بیمه می باشند.

گفتنی است سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور، صبح دیروز با حضور در شهرستان بروجن در مراسم تشییع با شکوه متوفیان شرکت نموده و از نزدیک با خانواده های ایشان ابراز همدردی کرد.


روایت بازمانده های تصادف اتوبوس دانش آموزان از حادثه: اتوبوس از ابتدا نقص فنی داشت

در این حال ایسنا نوشت:

ساعت 20 جمعه‌شب، 28 مهرماه؛ اتوبوس دختران دبیرستانی از اهواز به بروجن برمی‌گردد. دانش‌آموزان کلاس‌های دوم ریاضی و دوم تجربی دبیرستان پاسداران عفاف شهرستان بروجن برای گذراندن دوره عملی واحد درسی "آمادگی دفاعی" به همراه مدیر و معاون دبیرستان، مربی واحد درسی و مشاور تحصیلی‌ در قالب کاروانی با 10 اتوبوس دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جبهه‌های خوزستان اعزام شده بودند.


آنها پس از گذراندن دوره چند روزه در شلمچه و دهلاویه، عصر جمعه اهواز را به مقصد خانه ترک می‌کنند. در راه، اتوبوس اسکانیا که به صورت اتوماتیک کنترل می‌شد، دچار نقص فنی می‌شود، درست مثل وقتی که از بروجن به مقصد خوزستان در راه بودند. کنترل از دست راننده خارج می‌شود و راننده به مدیر دبیرستان که در اتوبوس حضور دارد می‌گوید که نمی‌تواند ترمز بگیرد. اتوبوس با سرعت زیاد و مهارنشدنی در جاده شلوغ و ترانزیتی از بین خودروهای سنگین می‌گذرد، دختران دانش‌آموز جیغ می‌کشند و ناگهان با برخورد شدید با تپه‌ای خاکی همه چیز می‌ایستد. همه این‌ها تنها در 5 دقیقه برای دختران دبیرستانی اتفاق افتاد و 26 کشته و 18 زخمی پایان ماجرای اتوبوس اسکانیای کاروان دانش‌آموزی بود.

 

مریم اشراقی، یکی از بازماندگان حادثه واژگونی اتوبوس اکنون با شدت جراحات بسیار زیاد در بخش ICU بیمارستان گلستان اهواز بستری است و به سختی ناله می‌کند. پدر مریم کنار تخت او با گریه توضیح داد: "کسی از وقوع حادثه به ما خبر نداد. ساعت 18:30 دیشب با او تماس گرفتم و حالش خوب بود. بعد ساعت 21 دوستش به خانه ما زنگ زد و گفت نگران مریم هستم. ما گفتیم مریم به اردو رفته است و بعد دوستش به ما گفت که این حادثه اتفاق افتاده است.

ما به سپاه بروجن مراجعه کردیم و دیدیم که روبه‌روی درب سپاه شلوغ است و همه خانواده‌ها آمده‌اند. بعد هم که فهمیدیم مریم جزو زخمی‌هاست خودمان را به اهواز رساندیم."


 

معاون امور مجلس رییس جمهور در پیامی حادثه غم‌انگیز تصادف اتوبوس اردوی راهیان نور شهرستان بروجن رابه خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این پیام به شرح ذیل است :

 

انالله و انا الیه راجعون

 

سانحه غم انگیز اتوبوس حامل دانش‌آموزان راهیان نور با جان باختن 26 دانش‌آموز دختر قلب ملت ایران را جریحه‌دار کرد.

 

 

با کمال تاسف و تاثر مصیبت وارده را به بازماندگان محترم آن عزیزان مرحومه مغفوره، به ویژه خانواده‌های: عسگری، رضایی، شمس، حسن‌زاده، انتظامی، مقدسی، مهدوی‌نیا، احمدی، عباسیان، زندیان، هادی‌پور، سلیمی، فرهمندیان، کریمی، عرب‌،‌غفاری، خاقانی، الهیان، شبانیان، خاکسار، کوهی کمالی، ربیعی و شریفی‌ریگی ومردم شریف استان چهارمحال و بختیاری تسلیت عرض نموده و برای درگذشتگان طلب آمرزش و برای بازماندگان سلامتی و صبر جمیل از درگاه ایزدمنان مسالمت می‌نمایم.

 

 

امید است در جوار شهیدان معزز جبهه‌های دفاع مقدس و قرب الهی از رحمت الهی ایزدی برخوردار گردند.

 

و این یکی از تلخ ترین خبر هایی است که در وبلاگم منتشر شد

انتهای پیام                        30مهر91

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی