به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

وبلاگی درباره ی همه چیز ،عمومی- اجتماعی- جامعه- اخبار و...

سخنان رهبر درباره سفر به نیویورک

يكشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۱ ب.ظ

ابرازحمایت واعتمادرهبرانقلاب به دیپلماسی دولت روحانی در نیویورک / برخی ازآنچه اتفاق افتاد بجا نبود

سیاست > رهبری - مقام معظم رهبری فرمودند: برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود، چون ما دولت امریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می دانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، با حضور در محل یادمان شهدای ارتش و قرائت فاتحه، علو درجات شهدا را مسئلت کردند.
فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی در این مراسم، ورود به سِلک نیروهای مسلحِ شجاع و نام آور جمهوری اسلامی ایران را، برای جوانان تازه وارد، افتخار آمیز دانستند و با اشاره به لزوم تقویت آمادگی ها و استحکام دفاعی نیروهای مسلح در کنار تقویت ساخت درونی نظام اسلامی و وحدت ملی، تأکید کردند: ما از تحرک دیپلماسی دولت از جمله سفر نیویورک حمایت می کنیم زیرا به دولت خدمتگزار اعتماد داریم و به آن خوشبین هستیم اما برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود، چون ما دولت امریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می دانیم.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ما به مسئولین خودمان اعتماد داریم و از آنها می خواهیم با دقت و با ملاحظه همه جوانب، گام ها را محکم بردارند و منافع ملی را به فراموشی نسپارند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر استحکام ساخت درونی نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: عناصر اصلی که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، حافظ این انقلاب و ملت ایران و مایه پیشرفت بودند، توجه به آرمان های والای نظام اسلامی و توجه به عزت ملی بوده است، بنابراین وظیفه همه مسئولان و آحاد ملت، دفاع از عزت و هویت ملی است.
ایشان با اشاره به بدبینی و بی اعتمادی نظام اسلامی به امریکا، دولت امریکا را دولتی در پنجه صهیونیستها خواندند و گفتند: دولت امریکا در واقع در جهت منافع صهیونیست ها حرکت می کند و از همه دنیا باج می گیرد و به رژیم صهیونیستی باج می دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران هیچگاه تهدید برای هیچ کشوری نیست اما استحکام نیروهای مسلح را مهمترین عامل برای حفظ امنیت نظام اسلامی می داند، افزودند: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی باید حصار مستحکمی در مقابل توطئه های دشمنان باشند.
فرمانده کل قوا با اشاره به تهدیدهای مکرر و مشمئز کننده دشمنان ملت ایران تأکید کردند: همه کسانی که عادت به تهدید زبانی ایران کرده اند، بدانند، پاسخ ما به هرگونه شرارتی بر ضد ملت ایران، پاسخی جدی و سخت خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ملت ایران، هم، سرسختی خود را در راه دفاع از آرمان ها و منافع خود نشان داده و هم، میل و رغبت خود به سلامت و صلح و همزیستی را زیرا این دو، در کنار یکدیگر هستند.
ایشان در پایان از رشادتها و جانفشانی های ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه نیروی هوایی، در هشت سال دفاع مقدس تجلیل و یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس از جمله شهیدان بابایی و ستاری را گرامی داشتند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ضمن خیر مقدم، گفت: در دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی، ضمن آموزش فناوریها و علوم جدید، آموزش معارف دینی و اعتقادی نیز از برنامه های اصلی است.
وی با اشاره به طرح های راهبردی و بومی و نصب انواع شبیه سازها در نیروی هوایی تأکید کرد: نیروی هوایی ارتش با تقویت توان دفاعی و بازدارندگی خود، در آمادگی کامل برای صیانت از مرزهای هوایی و آسمان جمهوری اسلامی ایران، بسر می برد.


- هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اهدای سردوشی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های ارتش، با حضور حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اهدای سردوشی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های ارتش، با حضور فرمانده کل قوا آغاز شد.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.


 

 

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های عربی

» سرویس: سیاسی - سیاست خارجی

سخنان مقام معظم رهبری در هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه‌ی الحیات در خبری با عنوان «آیت ‌الله خامنه‌ای»: به واشنگتن اعتمادی نداریم و با تمام توان به تهدیدهای اسراییل پاسخ خواهیم گفت" نوشت: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران درخصوص تهدیدهای اسراییل مبنی بر اقدام یک‌جانبه علیه ایران برای جلوگیری از تجهیز این کشور به "سلاح هسته‌یی" وعده داد که (اقدام علیه ایران) با پاسخ "جدی" ایران مواجه خواهد شد.

رهبر معظم ایران افزود: تهدیدهای تکراری و مشمئزکننده‌ای از سوی دشمنان ملت ایران می‌شنویم. ما به هرگونه اقدام خصمانه با جدیت و با قدرت پاسخ خواهیم گفت.

الحیات در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری درباره سفر حسن روحانی، رییس جمهور ایران اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: واشنگتن قابل اعتماد نیست. ما از اقدامات دیپلماتیک دولت حمایت می‌کنیم و به فعالیت‌های آن در این مرحله اهمیت می‌دهیم اما بخشی از آن چه که طی سفر به نیویورک حاصل شد، به جا نبود.

روزنامه‌ی مصری الشروق نیز نوشت که رهبری ایران واشنگتن را قابل اعتماد ندانست.

این روزنامه نوشت که رهبر معظم ایران از بخشی از سفر حسن روحانی به سازمان ملل که طی آن با باراک اوباما گفت‌وگو کرد، انتقاد کرد و گفت که واشنگتن "قابل اعتماد نیست".

این روزنامه با استناد به آن چه که در سایت مقام معظم رهبری ایران آمده، افزود که ایشان گفت: از اقدام دیپلماتیک دولت حمایت می‌کنیم و به بخشی از فعالیت‌های آن در این مرحله اهمیت می‌دهیم اما بخشی از آن چه که انجام شد، به‌جا نبود. ما نسبت به آمریکایی‌ها بدبین هستیم و به آن‌ها اعتمادی نداریم. دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و بر اساس عقلانیت عمل نمی‌کند و به وعده‌هایش عمل نمی‌کند.

روزنامه مصری صدی البلد نیز در خبری با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای» از روش دیپلماتیک روحانی حمایت کرد، نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران از روش دیپلماتیکی که حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در نیویورک در پیش گرفته بود، حمایت و آن را تایید کرد.

به نوشته این روزنامه، «آیت الله خامنه‌ای» گفت که تهران نسبت به رفتارهای دولت آمریکا که آن را "متکبرانه و غیرقابل اعتماد" توصیف کرد، خوشبین نیست چرا که تحت تسلط شبکه صهیونیسم بین‌المللی است.

شبکه العربیه نیز در خبری که به نظر می‌رسد بیش‌تر در جهت منفی جلوه دادن اظهارات مقام معظم رهبری درخصوص انتقادش به عملکرد دولت در نیویورک باشد، در خبری با عنوان «آیت الله خامنه‌ای»: برخی فعالیت‌های روحانی در نیویورک مناسب نبود نوشت:‌ رهبری ایران از تلاش‌های دیپلماتیک ایران در مجمع عمومی سازمان ملل حمایت کرد اما افزود که برخی از آن چه که اتفاق افتاد، مناسب نبود.

اسکای نیوز، ریاض نت، الاقتصادیه، النهار، البلد، لیبانون فایلز، السبیل و الخبر پرس نیز به بازتاب سخنان امروز مقام معظم رهبری پرداختند.


 

 

بازتاب خارجی بیانات رهبری درباره تحرکات دیپلماتیک دولت روحانی در نیویورک و نابجا بودن برخی اقدامات

سیاست > دولت - نخستین اظهارات مقام معظم رهبری درباره سفر رییس جمهور و هیات همراهانش به نیویورک با بازتاب سریع رسانه‌های خارجی روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رهبر انقلاب صبح امروز در هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه​های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سخنانی با ابراز حمایت از تحرکات دیپلماتیک دولت در نیویورک اظهار داشتند «ما از تحرک دیپلماسی دولت از جمله سفر نیویورک حمایت می کنیم زیرا به دولت خدمتگزار اعتماد داریم و به آن خوشبین هستیم اما برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود، چون ما دولت امریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می دانیم.»

ایشان تاکید کردند: «ما به مسئولین خودمان اعتماد داریم و از آنها می خواهیم با دقت و با ملاحظه همه جوانب، گام ها را محکم بردارند و منافع ملی را به فراموشی نسپارند.»

فرمانده کل قوا همچنین با اشاره به تهدیدهای مکرر و مشمئز کننده دشمنان ملت ایران تأکید کردند «همه کسانی که عادت به تهدید زبانی ایران کرده اند، بدانند، پاسخ ما به هرگونه شرارتی بر ضد ملت ایران، پاسخی جدی و سخت خواهد بود.»{اینجا} 

سخنان رهبر معظم انقلاب سریعا از سوی رسانه های خارجی بازتاب داده شده و مورد تحلیل قرار گرفت.

شبکه‌ خبری بی‌بی‌سی در گزارش خود با عنوان «رهبر ایران از مذاکرات روحانی در نیویورک حمایت کرد» نوشت که ایشان تاکید کرد که «ما از ابتکار دیپلماتیک دولت حمایت می‌کنیم و اهمیت زیادی برای فعالیت‌هایش در این سفر قائلیم.» این شبکه خبری ادامه داد آیت‌الله خامنه‌ای در عین حال افزودند که بخشی از آنچه اتفاق افتاد "بجا نبود" . رهبر انقلاب اسلامی ایران علاوه بر آن تاکید کرد که نسبت به آمریکایی‌ها بدبین است و به آنها اعتماد ندارد.

خبرگزاری فرانسه هم در خبری با عنوان «رهبر ایران از بخش​هایی از سفر روحانی به نیویورک انتقاد کرد» گزارش داد که ایشان به طور کلی از تلاش​های دیپلماتیک دولت جدید ایران حمایت کرد و در عین حال از برخی جنبه‌های سفر حسن روحانی به نیویورک که در طول آن با همتای آمریکایی‌اش گفت‌وگو کرد، انتقاد کرد.

این خبرگزاری نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در اولین اظهاراتش پس از سفر حسن روحانی، رییس جمهور ایران به نیویورک که با یک گفت و گوی تلفنی 15 دقیقه‌ای با باراک اوباما همتای آمریکایی‌اش به پایان رسید گفت: «ما از ابتکار دیپلماتیک دولت حمایت می‌کنیم و اهمیت زیادی برای فعالیت‌هایی که در این سفر صورت گرفت قائل هستیم.» خبرگزاری فرانسه، نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای در عین حال بدون اینکه به جزییات اشاره کند گفت: بخشی از آنچه در سفر نیویورک اتفاق افتاد، بجا نبود.

گزارش رویترز از حمایت رهبر معظم انقلاب از تلاش‌های دولت جدید
آنگونه که ایسنا گزارش داده است، خبرگزاری رویترز نیز در خبری با عنوان «رهبر ایران می‌گوید بخشی از تلاش های دیپلماتیک در نیویورک مناسب نبود» به بازتاب بخش​هایی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران پرداخت و نوشت که ایشان روز شنبه گفت که از ابتکار دیپلماتیک حسن روحانی، رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل حمایت می‌کند، ولی بخشی از آنچه اتفاق افتاد " بجا نبود".

خبرگزاری رویترز در ادامه نوشت که آیت‌الله علی خامنه‌ای در اولین اظهاراتی که پس از گفت و گوی تلفنی روحانی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بیان می‌کرد علاوه بر آن تاکید کرد که به آمریکا به عنوان یک شریک مذاکراتی اعتماد ندارد.

این خبرگزاری به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت که اگر چه ایشان نسبت به کارکنان دیپلماتیک دولت ایران خوشبین است اما نسبت به آمریکایی‌ها بدبین است و به عقیده‌ی ایشان دولت آمریکا غیر قابل اعتماد، خودبین و عهد شکن است.

همچنین آنگونه که مهر گزارش داده، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در بازتاب بیانات مقام معظم رهبری نوشت «از صحبت رهبر ارشد ایران این طور بر می آید که مخالف تلفن به اوباما بوده است، اما بر حمایت خود از روحانی تصریح کرد‬ به آن پرداخته است.»

 

واکنش رسانه های خارجی به سخنان رهبر انقلاب
بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ارتش کشور با بازتاب گسترده‌ای در رسانه های جهان روبرو شد.
 

حمایت صریح مقام معظم رهبری از تلاش های دیپلماتیک حسن روحانی و هیات همراه در سفر اخیر به سازمان ملل متحد و همچنین واکنش به لفاظی های اخیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله مهمترین محورهای بیانات رهبری بود که مورد توجه رسانه های غربی قرار گرفت.


خبرگزاری فرانسه نیز در اقدامی به تجزیه و تحلیل بیانات رهبر انقلاب پرداخت و در حالی که ایشان در سخنانشان به طور مستقیم به اسرائیل اشاره‌ای نکردند این خبرگزاری این تیتر را برای مطلبش انتخاب کرد: «رهبر ایران: به واشنگتن اعتمادی نداریم و به سختی به تهدیدات اسرائیل پاسخ خواهیم داد»


در جدول زیر به اهم سخنان مقام معظم رهبری که در رسانه های مختلف انعکاس یافته است، اشاره می کنیم:

 

رسانه

تیتر

اهم مطلب

خبرگزاری فرانسه

رهبر ایران: به واشنگتن اعتماد نمی‌کنیم و به تهدیدات اسرائیل پاسخ سخت می‌دهیم

رهبر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که کشورش پاسخی «سخت و جدی» خواهد داد. این سخنان پس از تهدیدات اسرائیل علیه ایران مبنی بر اینکه به تنهایی برای ممانعت ایران از دست یابی به سلاح اتمی دست به اقدام نظامی خواهد زد، عنوان شد. به تهدیدات مکرر و مشمئز کننده دشمنان علیه ملت ایران گوش می دهیم و همه بدانند پاسخ ما به هرگونه شرارتی بر ضد ملت ایران، پاسخی جدی و سخت خواهد بود. رهبر ایران با انتقاد از بخشی از سفر روحانی به نیویورک، گفت: آمریکا غیرقابل اعتماد است.

بی.بی.سی

رهبر ایران از مذاکرات روحانی در نیویورک حمایت کرد

رهبر ارشد ایران تلاش های دیپلماتیک حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نیویورک را تایید کرد. و گفت: ما از تلاش های دیپلماتیک دولت و اقدامات مهمی که در این سفر برداشته شد حمایت می کنیم. ایشان بدون اشاره به موضوع خاصی تاکید کردند بخشی از آنچه در این سفر رخ داد به جا نبود. ما به آمریکا خوش بین نیستیم و به این کشور اعتمادی نداریم.

سایت شبکه خبری العربیه

رهبر ایران از بخشی از تلاش های دیپلماتیک روحانی در سازمان ملل انتقاد کرد

در حالی که رهبر ایران از تلاش های دیپلماتیک رئیس جمهور این کشور در نیویورک حمایت کرد، از برخی از آنچه در این سفر رخ داد انتقاد و آن را نا به جا خواند.حسن روحانی هفته گذشته به طور تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا صحبت کرد.

رویترز

رهبر ایران گفت که برخی از اقدامات دیپلماتیک در نیویورک «به جا» نبود

رهبر ایران آیت الله علی خامنه‌ای روز شنبه با بیان اینکه از تلاش های دیپلماتیک ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفته گذشته حمایت می کند، افزود: برخی از آنچه در نیویورک رخ داد «به جا» نبود.حسن روحانی، رئیس جمهور اعتدال گرای ایران، هفته گذشته تلفنی با «باراک اوباما»رئیس جمهوری ایران به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. این نخستین ارتباط میان مقام های دو کشور از ابتدای سال 1979 است.رویترز با اشاره به بخش های از این مقام معظم رهبری به نقل از ایشان نوشت: ما از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می کنیم و به تلاش دیپلماسی اهمیت می دهیم و از آنچه در سفر اخیر بود حمایت می کنیم.

سایت روزنامه اسرائیلی جورزالیم پست

رهبر ایران از اقدامات اخیر دیپلماتیک در روابط ایران و آمریکا حمایت کرد

رهبر ایران ضمن اعلام حمایت از تلاش های دیپلماتیک دولت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، بخش هایی از این تلاش را «نابه جا» خواند. رهبر جمهوری اسلامی ایران در نخستین اظهار نظر از زمان سفر روحانی به آمریکا که شامل مکالمه تلفنی با رئیس جمهور این کشور بود، تاکید کرد که وی به آمریکا به عنوان یک شریک برای گفت‌وگو اعتماد نخواهد کرد.

مهر ماه92

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۶
فاصله گلناری

سخنان رهبر

نیویورک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی