به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

وبلاگی درباره ی همه چیز ،عمومی- اجتماعی- جامعه- اخبار و...

روز بیمه

پنجشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳ ق.ظ

پنج دقیقه فکر کنید .... فقط پنج دقیقه!

چند سال دیگه میخواهید برای دخترتان جهیزیه عالی تهیه کنید ... با کدام سرمایه؟
شایدم پسرتان از شما درخواست هزینه تحصیل یا هزینه ازدواج بکند، میخواهید مانند یک قهرمان برایش باشید و هزینه هایش را بپردازید ... با کدام پول؟
روز اول که با همسرتان ازدواج کردید به او قول دادید که همواره در کنارش خواهید بود و سختی ها را برای هم سهل و آسان میکنید ... تابحال برای قولی که دادید چه برنامه ریزی کردید؟
شایدم اصلا ازدواج نکردید، اشکالی نداره. چه برنامه ای برای جمع کردن یک سرمایه خوب دارید؟
تابحال فکر کردید اگر خدای نکرده برای شما اتفاقی بیفته، خانواده شما چطور امرار معاش می کنند؟
اگر اتفاقی بیفته که منجر به از کار افتادگی بشه، چطور هزینه های زندگیمون رو تامین میکنیم؟
... میدونستید که برای تمام این سوال ها یک راه حل هست؟

یک راه حل ساده!

شما میتونید از مبلغی که روزانه یا ماهیانه درآمد کسب می کنید، بخشی که معمولا نیاز ندارید یا صرف هزینه های غیر ضروری می کنید را به بیمه عمر و تشکیل سرمایه اختصاص بدید و در عوض خیالتون راحت باشه که پول شما به طور منظم براتون سرمایه گذاری میشه. مهم تر اینکه اگه خدای نکرده زندگی دگرگون بشه و اتفاق ناگواری مثل فوت، نقص، عضو، ازکار افتادگی و یا بیماری های خاص اتفاق بیفته، بیمه سامان وارد عمل میشه و نه تنها مبلغ سرمایه گذاری شده و سود ها رو پرداخت می کنه بلکه مبلغی هم به عنوان سرمایه میده تا مشکلات مالی رو پوشش بدیم.


«بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان»

life-insurance: اندوخته صندوق

بخش اول: اندوخته صندوق

بیمه نامه ای است که شما با پرداخت مبلغی به انتخاب خود سالیانه به بیمه سامان پرداخت می کنید که بیمه سامان بخشی از آن را بابت هزینه پوشش های بیمه ای برداشته و مابقی را در حسابی به اسم اندوخته صندوق برایمان سرمایه گذاری میکند.
خوب سرمایه گذاری باید سود هم داشته باشد، بیمه سامان دقیقا همین کار را میکند. طی چند سال گذشته بیمه سامان بین ۱۶/۵ تا ۲۵ درصد در همین سرمایه گذاری ها روی اندوخته های بیمه عمر پرداخت کرده است.
مبلغ این سودها به اندوخته صندوق اضافه شده و سالهای بعد با جمع این مبالغ و حق بیمه های سال های بعد سرمایه گذاری شده و باعث میشه که به این اندوخته ها اصطلاحا سود مرکب تعلق بگیره و این اندوخته ها به صورت تصاعدی اضافه بشوند.

خوب حالا با این مبلغ اندوخته صندوق چه کار میشه کرد؟

از ابتدای سال دوم به بعد میشه از مبلغ اندوخته صندوق برداشت کرد. (هر چند که سرمایه گذاری بلندمدت است و برداشت در سال های اول توصیه نمیشه) اگر هم نخواستیم برداشت کنیم، قابلیت این را دارد که به اندازه ۹۰ درصد اندوخته صندوق از بیمه سامان وام دریافت کنیم.
اگر به اندوخته صندوق خود دست نزنیم هم میتونیم در پایان مدت آن را به صورت یکجا دریافت کنیم یا اینکه با بیمه سامان توافق کرده و مبلغ اندوخته را به صورت مستمری دریافت کنیم.
این امکان هم برای ما هست که برای مقابله با تورم سالیانه، سالانه درصدی را اضافه تر پرداخت کنیم که تورم را پوشش بدهیم. (بطور مثال اگر حق بیمه سال اول را یک میلیون تومان انتخاب کردیم، سال به سال ۱۰ درصد نسبت به سال قبل بیشتر پرداخت کنیم)
اندوخته ای که تا اینجا برایتان توضیح دادم، در هر صورتی پرداخت می شود، اگر بیمه شده سالم باشد یا خدای نکرده اتفاقی برایش افتاده باشد.

 

بخش دوم: پوشش های بیمه ای (توضیح با یک مثال):

اما اینجا ما یک سری پوشش های بیمه ای هم داریم که با یک مثال برایتان تشریح می کنیم:
مثلاً اگر شخصی برای سال اول حق بیمه یک میلیون تومان را انتخاب کند، از همان ابتدای قرارداد ۲۵ میلیون تومان سرمایه فوت دارد. به این معنی که اگر خدای نکرده بر اثر هر عاملی فوت کند، بیمه سامان ۲۵ میلیون تومان به علاوه اندوخته صندوق به شخص یا اشخاصی می دهد که به عنوان ذینفع بیمه نامه مشخص شده اند.
حالا اگر شخص بر اثر حادثه فوت کرد به جای آن، ۱۰۰ میلیون بعلاوه اندوخته صندوق پرداخت می شود.
اگر شخصی بر اثر حادثه و به صورت دائم از کار افتاده شد، بیمه سامان ۲۵ میلیون تومان به خود شخص به عنوان سرمایه ازکار افتادگی به شخص پرداخت می کند.
شخصی که از کار افتاده شده، به مدت ۱۰ سال هم از پرداخت حق بیمه معاف شده و حق بیمه اش را بیمه سامان پرداخت می کند! همین شخص ۲ برابر حق بیمه سالیانه خود را به صورت مستمری از بیمه سامان به صورت جداگانه هم دریافت می کند!!
اینجا بیمه سامان پنج تا بیماری را به عنوان بیماری خاص نام برده (سکته قلبی، سکته مغزی، عمل کرونر قلب باز، پیوند اعضای اصلی بدن، انواع سرطان) و در این مثال ما تا سقف ۱۲/۵ میلیون تومان هم به عنوان هزینه های درمانی به شخص بیمه شده پرداخت می کند.

  این بود یک توضیح ساده از بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان

حالا یکبار دیگه به صورت تیتر شده مزایای این بیمه نامه را برایتان می آوریم:

 

life-insurance: سود - سرمایه - ریسک

۱- محدودیت سنی برای بیمه شدن وجود ندارد و تمام افراد زیر ۷۰ سال از بدو تولد می توانند تحت پوشش این نوع بیمه عمر باشند.
۲- سود سرمایه گذاری در این نوع بیمه نامه باتوجه به میزان ریسک پذیری شما متفاوت است که تعیین ریسک آن هم توسط خودتان مشخص خواهد شد.
۳- می توانید برای اینکه چند سال بعد پول دریافتی تان ارزش خود را حفظ کرده باشد سالانه مبلغی را به حق بیمه خود اضافه کنید تا تورم نیز پوشش داده شود.
۴- این نوع بیمه کاملا انعطاف پذیر است و امکان افزایش و یا کاهش حق بیمه هر سال وجود دارد.
۵- در صورتی که سالی مشکل مالی شدید داشتید و قادر به پرداخت حق بیمه خود نبودید امکان پرداخت حق بیمه از محل اندوخته شما وجود دارد!
۶- از سال دوم صدور بیمه نامه امکان برداشت از حساب اندوخته برای شما میسر است.
۷- بیمه سامان هزینه های امراض خاص (سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، پیوند اعضا و جراحی قلب باز) که در طول مدت بیمه حاصل شود را تا سقف ۲۱ میلیون تومان می پردازد که حتی تا چند نوبت قابل پرداخت است.
۸- شما می توانید از سال دوم صدور بیمه نامه به بعد به اندازه ارزش اندوخته صندوق خود وام دریافت کنید که بهره این وام برابر کمترین میزان بهره بانک سامان در آن سال خواهد بود.
 

روز بیمه : 15 آبان یا 13 آذر ؟!

 
مناسبتی برای بزرگداشت بیمه، مهم‌تر و فرخنده‌تر از سالروز فعالیت نخستین شرکت بیمه ایرانی در کشور وجود نداشته و ندارد!!
 

بیمه نیوز - یک کارشناس بیمه از نامگذاری نابجای بیمه در 13 آذر انتقاد کرد.

به گزارش بیمه نیوز ، مصطفی کاظمی در روزنامه دنیای اقتصاد درمقاله ای گلایه آمیز با بیان تاریخچه ورود صنعت بیمه به کشور و تشکیل شرکت بیمه ایران به عنوان نخستین شرکت بیمه کشور ، می نویسد: با تصویب دولت و مجلس اولین شرکت بیمه ایرانی در16 شهریور 1314  با شماره 460 در دایره ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری و اختراعات طهران با نام شرکت سهامی بیمه ایران به ثبت رسید.

این شرکت دو ماه بعد یعنی در 15 آبان همان سال  شروع به فعالیت کرد و علت این فاصله تلاش برای تامین پوشش‌های بیمه اتکایی بود. در واقع پانزدهم آبان‌ماه سال 1314 به‌عنوان اولین روز فعالیت بیمه‌گری اولین شرکت بیمه ایرانی روز بیمه نام گرفت.

وی ادامه می دهد : 30 سال بعد از این تاریخ بحثی از نام‌گذاری روزی در سال به نام روز بیمه به‌طور رسمی مطرح نبوده، ولی در سال 1347 از طرف دولت روز 15 آبان به‌عنوان روز بیمه به رسمیت شناخته شد و در این زمینه پیام‌هایی از طرف مسوولین کشور صادر شد و به‌همین مناسب با حضور وزیر دارایی و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی ارشد کشور مراسمی در هتل هیلتون (استقلال فعلی) برگزار شد و همزمان در سراسر کشور نیز این روز پاس داشته شد. این نکوداشت سال‌های بعد از آن هم تکرار شده است.

کاظمی می نویسد: پس از پیروزی انقلاب و تصویب قانون اداره امور شرکت‌های بیمه در 13 آذر1367 توسط بیمه مرکزی ایران به‌عنوان بازوی نظارتی دولت در صنعت بیمه، همین تاریخ به‌عنوان روز بیمه تعیین و از آن سال به بعد در چنین روزی سمیناری از طرف آن سازمان هرساله با حضور همه شرکت‌های بیمه ترتیب می‌یابد.

در این مقاله آمده است: اگرچه تصویب قانون اداره شرکت‌های بیمه تحولی در ارتباط با نحوه اداره آنها است، ولی شروع فعالیت شرکت سهامی بیمه ایران، بزرگترین شرکت بیمه ایرانی و رهبر صنعت بیمه کشور در 15 آبان 1314، رویدادی مهم‌تر و بزرگ‌تر در صنعت بیمه وجود ندارد. این شرکت توانسته است زمام امور بیمه‌ای کشور را از دست شرکت‌های بیمه خارجی گرفته و بیش از 30 سال به‌عنوان بازوی نظارتی دولت در صنعت بیمه کشور در سال‌های قبل از تاسیس بیمه مرکزی ایران باشد و در زمینه توسعه کشور همواره پیشرو و تاثیرگذار بوده و با ارائه پوشش‌های مختلف بیمه‌ای در رشته‌های درمان، عمر، مسوولیت، باربری، آتش‌سوزی و... توانسته است حجم انبوهی از افراد و سرمایه‌های کشور را بیمه نموده و غالب صنایع بزرگ کشور همچون صنایع گاز و نفت و پروژه‌های بزرگ عمرانی کشور، تحت پوشش این شرکت بوده و هستند.

این شرکت همراه با سیاست‌های کشور تابه امروز گام برداشته و پشتوانه محکمی برای اعتلای کشور است؛ به‌طوری که سازمان‌های بزرگی چون شرکت سهامی بیمه مرکزی ایران، سازمان خدمات درمانی و سازمان تامین اجتماعی از پیرامون آن به‌وجود آمده است، بنابراین مناسبتی برای بزرگداشت بیمه، مهم‌تر و فرخنده‌تر از سالروز فعالیت نخستین شرکت بیمه ایرانی در کشور وجود نداشته و ندارد.

 
روز بیمه
تعیین سالروز برای یک رویداد، حادثه یا پدیده تنها به‌منظور یاد آوری مجدد این رخداد نیست، بلکه با هدف سپاسگزاری از تلاش‌های کسانی است که خالصانه زحمت کشیدند تا این رویداد ایجاد و به‌عنوان اثری جاودانه در اذهان تداعی شود. ضمن اینکه توجه سالانه آحاد جامعه به این رویداد باعث تغییر نگرش جامعه نیز می‌شود و یکی از این واقعیت‌ها و رخدادها بیمه است.اگرچه اشکال ابتدایی این صنعت در قالب همیاری و تعاون به قرون پیش از میلاد مسیح و به شکل امروزی به دهه هفدهم میلادی در اروپا برمی‌گردد، لیکن این صنعت با اثراتی نظیر تامین امنیت روانی و جبران آثار مالی ناشی از وقوع حوادثی که ممکن است به تغییر در سرنوشت اقوام و افراد بینجامد همراه بوده است. جدا از آثار روانی، اثرات بیمه بر رشد و توسعه و ایجاد جرات، شهامت، شتاب و تحرک بیشتر در چرخ‌های اقتصادی و اجتماعی غیرقابل اجتناب است.اشاعه و توسعه بیمه در همه جای دنیا وابسته به وجود خطر است و از دیرباز انسان چه به‌صورت فردی یا جمعی در معرض مخاطراتی بوده است که آسیب‌های جدی به مال و جان و وضعیت معیشتی وی وارد می‌کند.در کشور ما ایران ورود صنعت بیمه با اعطای امتیاز انحصاری این فعالیت به شخصی روسی بنام لازارپولیاکف در 23 آذرماه 1269 هجری شمسی مصادف بوده است، لیکن از آنجایی که وی در عرض 3 سال از مدت قرارداد هیچ اقدامی برای تاسیس شرکت بیمه نمی‌نماید امتیاز وی سلب می‌گردد. در ابتدای قرن چهاردهم هجری شمسی با توجه به بکر بودن بازار بیمه در ایران، شرکت‌های بیمه خارجی اقدام به تاسیس دفاتر و نمایندگی‌های خود می‌نمایند و از این تاریخ کلیه عملیات بیمه در ایران توسط شرکت‌ها و نمایندگی‌های خارجی انجام می‌شود.رشد فزاینده این صنعت، سودآوری و تاثیرات شگرف این صنعت بر جامعه ایرانی باعث گردید تنی چند از هموطنان فکر ایجاد یک شرکت بیمه ایرانی را با وزیر دارایی وقت مطرح نمودند که با تصویب دولت و مجلس اولین شرکت بیمه ایرانی در تاریخ 16/6/1314 با شماره 460 در دایره ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری و اختراعات طهران با نام شرکت سهامی بیمه ایران به ثبت رسید.این شرکت دو ماه بعد یعنی در تاریخ 15/8/1314 شروع به فعالیت کرد و علت این فاصله تلاش برای تامین پوشش‌های بیمه اتکایی بود. در واقع پانزدهم آبان‌ماه سال هزاروسیصدوچهارده به‌عنوان اولین روز فعالیتبیمه‌گری اولین شرکت بیمه ایرانی روز بیمه نام گرفت. آرم این شرکت که ترکیبی از طلوع خورشید و تشعشع انوار آن از فراز قله دماوند است حکایت از آغازی امید بخش و تاثیرگذار در سراسر کشور و نشان‌دهنده نویدی نو و حیاتی دوباره در اقتصاد کشور است. 30 سال بعد از این تاریخ بحثی از نام‌گذاری روزی در سال به نام روز بیمه به‌طور رسمی مطرح نبوده، ولی در سال 1347 از طرف دولت «روز 15 آبان به‌عنوان روز بیمه به رسمیت شناخته شد و در این زمینه پیام‌هایی از طرف مسوولین کشور صادر شد و به‌همین مناسب با حضور وزیر دارایی و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی ارشد کشور مراسمی در هتل هیلتون (استقلال فعلی) برگزار شد و همزمان در سراسر کشور نیز این روز پاس داشته شد. این نکوداشت سال‌های بعد از آن هم تکرار شده است. پس از تصویب قانون اداره امور شرکت‌های بیمه در تاریخ 13/9/1367 توسط بیمه مرکزی ایران به‌عنوان بازوی نظارتی دولت در صنعت بیمه، تاریخ 13/9/1367 به‌عنوان روز بیمه تعیین و از آن سال به بعد در چنین روزی سمیناری از طرف آن سازمان هرساله با حضور همه شرکت‌های بیمه ترتیب می‌یابد. 
اگرچه تصویب قانون اداره شرکت‌های بیمه تحولی در ارتباط با نحوه اداره آنها است، ولی شروع فعالیتشرکت سهامی بیمه ایران، بزرگترین شرکت بیمه ایرانی و رهبر صنعت بیمه کشور در 15 آبان 1314، رویدادی مهم‌تر و بزرگ‌تر در صنعت بیمه وجود ندارد این شرکت توانسته است زمام امور بیمه‌ای کشور را از دست شرکت‌های بیمه خارجی گرفته و بیش از 30 سال به‌عنوان بازوی نظارتی دولت در صنعت بیمهکشور در سال‌های قبل از تاسیس بیمه مرکزی ایران باشد و در زمینه توسعه کشور همواره پیشرو و تاثیرگذار بوده و با ارائه پوشش‌های مختلف بیمه‌ای در رشته‌های درمان، عمر، مسوولیت، باربری، آتش‌سوزی و... توانسته است حجم انبوهی از افراد و سرمایه‌های کشور را بیمه نموده و غالب صنایع بزرگ کشور همچون صنایع گاز و نفت و پروژه‌های بزرگ عمرانی کشور، تحت پوشش این شرکت بوده و هستند. این شرکت همراه با سیاست‌های کشور تابه امروز گام برداشته و پشتوانه محکمی برای اعتلای کشور است؛ به‌طوری که سازمان‌های بزرگی چون شرکت سهامی بیمه مرکزی ایران، سازمان خدمات درمانی و سازمان تامین اجتماعی از پیرامون آن به‌وجود آمده است، بنابراین مناسبتی برای بزرگداشت بیمه، مهم‌تر و فرخنده‌تر از سالروز فعالیت نخستین شرکت بیمه ایرانی در کشور وجود نداشته و ندارد.

مطلب از آذر91

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۳
فاصله گلناری

بیمه

بیمه عمر

روز بیمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی