به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

وبلاگی درباره ی همه چیز ،عمومی- اجتماعی- جامعه- اخبار و...

هوگو چاوز

سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۲۴ ب.ظ
 
مادورو تا زمان برگزاری انتخابات، به عنوان رئیس جمهور موقت فعالیت خواهد کرد و سپس به عنوان نامزد انتخاباتی حزب چپ گرای سوسیالیستی در انتخابات شرکت می کند.
 
یک روز پس از خاکسپاری هوگو چاوز، کمیسیون انتخابات ونزوئلا از اعلام جزئیات و تاریخ انتخاب جانشین وی خبر داد.

به گزارش فاکس نیوز، کمیسیون انتخابات ونزوئلا جزئیات و تاریخ برگزاری انتخابات برای انتخاب جانشین "هوگو چاوز" را اعلام خواهد کرد.

بر اساس قانون اساسی ونزوئلا، انتخابات ریاست جمهوری این کشور باید 30 روز پس از مرگ هوگو چاوز که در روز 5 مارس اتفاق افتاد، انجام شود. این اطلاعیه امروز  شنبه و یک روز پس از مراسم خاکسپاری هوگو چاوز ، از سوی کمیته ملی انتخابات ونزوئلا اعلام شد.

این در حالی است که مخالفت ها با انتخاب معاون چاوز به عنوان کفیل ریاست جمهوری ونزوئلا ادامه دارد. بر این اساس در حالی که " نیکلاس مادورو " دیروز در مراسم خاکسپاری"هوگو چاوز" به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند خورد، " انریکه کاپریلس" رهبر حزب مخالف، این انتخاب را مخالف قانون اساسی این کشور دانسته است.

گفتنی است مادورو تا زمان برگزاری انتخابات، به عنوان رئیس جمهور موقت فعالیت خواهد کرد و سپس به عنوان نامزد انتخاباتی حزب چپ گرای سوسیالیستی در انتخابات شرکت می کند.

 
منبع: خبرگزاری مهر

داماد چاوز معاون رئیس جمهور ونزوئلا شد

۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۶

داماد چاوز معاون رئیس جمهور ونزوئلا شد.

آفتاب: به گزارش « امریکا اینفوبائه»؛ خورخه آرئاسا، وزیر سابق صنعت و تکنولوژی و داماد هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا بامداد امروز (شنبه) در مراسم تحلیف نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شد. 

داماد چاوز تقریبا در تمام دوران درمان چاوز در هاوانا، پایتخت کوبا به سر می برده است. 

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور موقت ونزوئلا به منظور یاد کردن سوگند به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا عصر دیروز(۳ بامداد به وقت تهران) در آکادمی ارتش کاراکاس حاضر شد. 

وی پس از یاد کردن سوگند در آکادامی ارتش کاراکاس، داماد چاوز را به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کرد. 

به گزارش تسنیم،مادورو در رابطه با آرئاسا اعلام کرد: «در همین مکان می‌خواهم آرئاسا را به عنوان معاون خود برگزینم. ما این تصمیم را با مشورت‌های بسیار گرفتیم». 


 
مردم ونزوئلا با هوگوچاوز وداع کردند
 

سرویس خارجی:مراسم تشییع پیکر هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا که بر اثر بیماری سرطان درگذشت، با حضور سران 33 کشور و 55 هیئت بلندپایه بین‌المللی و بیش از 2میلیون نفر از مردم ونزوئلا برگزار شد. «الیاس خاوا» وزیر خارجه ونزوئلا از حضور سران کشورها برای شرکت در مراسم تشییع پیکر هوگو چاوز تقدیر کرد و آن را نمونه‌ای از موفقیت رئیس جمهوری ونزوئلا در ترویج عشق و محبت و همچنین نشانه‌ای از اهمیت رهبری سیاسی وی عنوان کرد.

هزاران نفر در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، تابوت حامل پیکر هوگو چاوز را در خیابان‌ها همراهی کردند.

از دیگر سو، میلیون‌ها کوبایی نیز در میدان انقلاب هاوانا پایتخت کوبا و دیگر شهرهای این کشور آمریکای لاتین گردهم آمدند تا یاد هوگو چاوز،رئیس جمهوری ونزوئلا را همچون «خوزه مارتی» رهبر آزادیبخش و «ارنستو چه گوارا» به عنوان «قهرمان ملی» گرامی بدارند.

این در حالی است که،نیکلاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا گفت:پیکر هوگو چاوز، رئیس جمهوری فقید ونزوئلا، پس از پایان مراسم تشییع، همچنان در تابوت سرباز به نمایش گذاشته خواهد شد. مادورو گفت:قرار است جسد هوگو چاوز بعد از انجام مراسم سوگواری ملی، به یک موزه نظامی منتقل شود. 

به گفته مادورو، قرار است این موزه تبدیل به "موزه انقلاب" شود.مادوروهمچنین گفت: تصمیم گرفته شده که جسد هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا مومیایی شود تا برای همیشه در معرض دید عموم قرار بگیرد. 

وی افزود: این اقدام باعث می‌شود تا یاد و خاطره رهبر انقلابی و سوسیالیست ونزوئلا برای همیشه زنده نگه داشته شود. خبر دیگر اینکه،رئیس مجلس ملی ونزوئلا گفت: پارلمان این کشور جلسه‌ای فوق العاده برگزار کرد و نیکولاس مادورو به عنوان جانشین هوگو چاوز سوگند یاد کرد.

شایان گفتن است که، مراسم یادبود هوگو چاوز با حضور سفرای کشورهای مختلف در تهران برگزار شد.در این مراسم سفرای شماری از کشورهای مختلف حضور داشتند.

این مراسم با حضور «آمنهوتب زامبرانو» سفیر جدید ونزوئلا در تهران برگزار شد.در چنین شرایطی، رؤسای جمهوری تاجیکستان و ترکمنستان، قزاقستان،افغانستان،الجزایر ونیجریه، درگذشت چاوز را تسلیت گفتند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز با ارسال پیام تسلیت به معاون هوگو چاوز، درگذشت وی را خسارت بزرگی برای ملت سوریه دانست.خبر دیگر اینکه،رئیس گارد ریاست جمهوری ونزوئلا که هنگام مرگ چاوز در کنارش حضور داشته گفت که چاوز بر اثر حملات قلبی پی در پی درگذشت.



 
رییس جمهور ایران در بازگشت از ونزوئلا، گفت: چاوز در تاریخ ماندگار شد.
کد خبر: ۹۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۵
ˈمحمود احمدی نژادˈ رئیس جمهوردر بازگشت از ونزوئلا در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، افزود: «هوگو چاوز در دیدارهایی که با ما داشت، همواره بر عشق به ایران تاکید می کرد و این مساله را اطرافیان بخصوص مادر ایشان نیز در این مراسم به من گفت.»
تصاویر منتشره از نحوه مواجهه رئیس جمهور با مادر رئیس جمهور فقید ونزوئلا یادآور تصاویری بود که سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران را در سفری به ایتالیا در حال دست دادن با یکی از حضار نشان می داد و همین مساله اعتراضاتی را برانگیخت.

رئیس جمهور که پیش از این در سخنان خود چاوز را «شهید» خوانده بود در بازگشت از ونزوئلا هم، تاکید کرد: «ایستادگی، شجاعت، عاشق مردم بودن، پاک بودن، موحد و مومن بودن و به هیچ انگاشتن قدرت های استکباری سبب شده بود تا چاوز ستون محکم و پشتیبان حرکت های انقلابی باشد.»
امروز آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سخنان رئیس جمهور درخصوص رجعت چاوز واکنش نشان داد و خطاب به رئیس جمهور، گفت: «درباره رجعت که یکی از اصول مسلم شیعه است چقدر مطالعه کردید؟ بحث رجعت از نظر منابع و فروعات دارای حساسیت ویژه‌ای است. چاوز یک مسیحی کاتولیک بوده است، نظر آنها این است که حضرت عیسی(ع) کشته شده و در دین مسیحیت نیز این مطلب وجود ندارد که رجعت صورت می‌گیرد.»
اما رئیس جمهور با اشاره به نقل قول از یک کشیش در مراسم ختم چاوز، اظهار داشت: همه کسانی که با ما ملاقات داشتند و در جلسه بودند حتی کشیشی که پیام اسقف اعظم را خواند می گفت«شهادت می دهیم که چاوز مومن، موحد و پاک بود».
وی همچنین گفت : «چاوز منتظر مسیح (ع) و امام موعود بود و بارها این موضوع را به ما گفته بود که امیدوارم خداوند روح او را مورد آمرزش قرار داده و با اولیاء الهی محشور گرداند.»
احمدی نژاد با بیان اینکه نگاه چاوز جهانی بود، گفت: او به دنبال تحقق توحید، عدالت، دوستی، برادری و کرامت انسانی که همان اهداف انقلاب اسلامی ما است، بود.
وی با تاکید بر اینکه چاوز «فردی موحد و مومن» بود، خاطر نشان کرد: او در پیش برد حرکت انقلابی خود موفق بود و هر کجا انتخابات نسبتا آزادی برگزار می شد یاران چاوز و نیروهای انقلابی رای بالایی می آوردند و روز به روز بر کشورهای انقلابی آمریکای لاتین افزوده می شد.
احمدی نژاد با بیان اینکه چاوز، انقلاب اسلامی ایران را مطالعه کرده بود، گفت : او حضرت امام و انقلاب را می شناخت و تقریبا در تمام سخنرانی های او نام امام و انقلاب دیده می شد .
رییس قوه مجریه با تاکید بر اینکه چاوز از دل مردم و عاشق مردم بود و رفتار او هم ظاهری نبود، افزود : وقتی که او به علت بیماری مشکوکی از دنیا رفت برخی ها فکر می کردند که می توانند به حرکت های انقلابی ضربه ای وارد کنند به همین دلیل برگزاری مراسم ایشان و حضور در آن بسیار مهم بود.















 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۹
فاصله گلناری

هوگو چاوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی