به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

وبلاگی درباره ی همه چیز ،عمومی- اجتماعی- جامعه- اخبار و...

نکات شست و شو و تمیزی

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱ ق.ظ

نحوه بر طرف کردن لکه اثر انگشت از روی دیوار

 

نویسنده : کدبانوی دیجیتالی ; ساعت ۸:٢٢ اسفند ۱۳٩٠

 

نحوه بر طرف کردن لکه اثر انگشت از روی دیوار


در خانه بسیار اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها روی دیوار می ماند. برای برطرف کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار یک سیب زمینی را نصف کنید و با هر نصف سیب زمینی چندین بار در و پنجره و دیوار بمالید و بعد با یک اسفنج جای لکه را پاک کنید.( این دستور برای دیوارهای رنگ روغنی و پلاستیکی مفید است.)




 


 

نحوه برطرف نمودن چرک یقه پیراهن

 

نویسنده : کدبانوی دیجیتالی ; سبه ۸ بهمن ۱۳٩٠

 

 نحوه برطرف نمودن چرک یقه پیراهن

برای برطرف نمودن چرک یقه پیراهن ، قبل از قراردادن آن در ماشین لباسشوئی میتوانید بر روی یقه پیراهن صابون مالیده و پانزده دقیقه ای صبر کنید . سپس آنرا در داخل ماشین لباسشوئی بیاندازید تا تمیز تمیز شود .




 

کلمات کلیدی :طریقه پاک کردن واز بین بردن انواع لکه ها و کلمات کلیدی :شست و شو

 

        مطلب


 

نحوه تمیز کردن سرامیک ها و خطوط میان سرامیک

 

نویسنده : کدبانوی دیجیتالی ; ساعتبهمن ۱۳٩٠

 

 نحوه تمیز کردن سرامیک ها و خطوط میان سرامیک

برای‌ دوام‌ و حفظ‌ زیبایی‌ سرامیک‌ها بهتر است‌ آنها را به‌ طور مرتب‌ با اسفنجِمرطوب‌ تمیز کنید و بعد با استفاده‌ از پارچه‌ ای‌ نرم‌ یا اسفنجی‌ خشک، رطوبت‌آنها را بگیرید. چنانچه‌ به‌ طور مرتب‌ سرامیک‌ها را تمیز کنید، از تجمع‌ لکه‌ها وبه‌ وجود آمدن‌ لکه‌های‌ پایداری‌ که‌ به ‌سختی‌ پاک‌ می ‌شوند، جلوگیری‌ خواهیدکرد.

هر گاه متوجه‌ شدید خطوط‌ میان‌ سرامیک‌ها کدر و بد رنگ‌شده‌ است، مقدار کمی‌ ماده‌ شوینده‌ به‌ یک‌ لیتر آب‌ بیفزایید. سپس‌ با استفاده‌از اسفنجِ آغشته‌ به‌ این‌ محلول، با دقت‌ خطوط‌ سرامیک‌ها را پاک‌ کنید تا لکه‌هاو نیز مواد زایدی‌ که‌ در این‌ خطوط‌ جمع‌ شده‌ از بین‌ بروند و سرامیک‌ها جلای‌خود را بازیابند. پس‌ از تمیز کردن‌ خطوط‌ میان‌ سرامیک‌ها، با استفاده‌ از همان‌محلول‌ یا حتی‌ آب‌ خالص‌ سطح‌ سرامیک‌ها را تمیز کنید. مراقب‌ باشید که‌ از موادشوینده‌ غلیظ‌ و قوی‌ برای‌ سرامیک‌ استفاده‌ نکنید، زیرا ممکن‌ است‌ روی‌ سطح‌آنها خط‌ بیفتد و آسیب‌ جدی‌ ببینند(همیشه‌ پیش‌ از استفاده‌ از هر نوع‌ ماده‌ پاک‌کننده، برچسب‌ روی‌ آن‌ را مطالعه‌ کنید تا با اطمینان‌ کافی‌ آن‌ را به‌ کارببرید).

- چنانچه‌ سرامیک‌ها باز هم‌ تمیز و شفاف‌ نشد، مقداری‌ماده‌ سفید کننده‌ را با آب‌ مخلوط‌ کنید (البته‌ حتماً پیش‌ از استفاده‌ از این‌محلول، هواکش‌ را روشن‌ یا حداقل‌ پنجره‌ای‌ را باز کنید و برای‌ جلوگیری‌ از ایجادهرگونه‌ حساسیت، دستکش‌ بپوشید). محلول‌ را حدود بیست‌ دقیقه‌ کنار بگذارید. سپس‌با استفاده‌ از اسفنج‌ به‌ تدریج‌ همه‌ قسمت‌ها را با آن‌ بپوشانید. حدود ده‌ تابیست‌ دقیقه‌ بعد، تمام‌ قسمت‌ها را به‌ طور کامل‌ با دستمال‌ خیس‌ پاک‌ کنید. برای‌ از بین‌ بردن‌ اثر ماده‌ سفید کننده، در مرحله‌ بعد از یک‌ ماده‌ شوینده‌ملایم‌ استفاده‌ کنید و دوباره‌ تمام‌ کف‌ را با دستمال‌ خیس‌ پاک‌ کنید. سپس‌ همه‌بخش‌ها را با پارچه ‌ای‌ نرم‌ خشک‌ کنید.

- بهتر است‌ برای‌ تمیز کردن‌ هر نوع‌ کفپوش، کار را ازقسمت‌ انتهایی‌ سالن‌ یا اتاق‌ (جایی‌ که‌ از در و راهرو دور است) شروع‌ کنید. تکه‌تکه‌ کف‌ را تمیز کنید و جلو بیایید تا به‌ در نزدیک‌ شوید. به‌ این‌ ترتیب، شماپایتان‌ را روی‌ قسمت‌های‌ تمیز شده‌ نمی‌ گذارید و از دوباره‌ کاری‌ جلوگیری‌ می‌شود



پاک کردن لکه
 

کلمات کلیدی :طریقه پاک کردن واز بین بردن انواع لکه ها و کلمات کلیدی :خانه داری و کلمات کلیدی :شست و شو و کلمات کلیدی :دانستنیهای لازم برای خانه و آشپزخانه

 


 

نحوه از بین بردن لکه باقی مانده ادرار و مدفوع نوزاد از روی لباس

 

نویسنده : کدبانوی دیجیتالی ; ساعت ۱٠:٠٠ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۳٠ بهمن ۱۳٩٠

 

لکه ادرار و مدفوع

برای پاک کردن لک ناشی از اسهال لباس را در آب خیس و سپس مقداری پاک‌کننده آنزیمی به آن ‌اضافه کنید. آنزیم‌های موجود در شوینده‌ها به لکه حمله و پروتئین‌ها را هضم می‌کنند. اگر اثری از لکه باقی ماند، محلول‌های لکه‌بر و پاک‌کننده‌های چندمنظوره را به کار برید. بعد از ازبین رفتن لکه‌ها، لباس‌ها را به‌روش معمول بشویید.  برای پاک کردن لکه ادرار، محلول یک قاشق غذاخوری پاک‌کننده آمونیاکی و یک فنجان آب مناسب است. اگر پارچه رنگ می‌دهد، ابتدا مقداری از محلول را روی قسمتی از پارچه امتحان کنید. در صورت باقی ماندن اثر لکه، ‌می‌توانید محلول لکه‌بر به‌کار برید و سپس لباس را بشویید.




 

کلمات کلیدی :طر کلیدی :شست و شو

 

    نظر شما (0)    لینک مطلب


 

نحوه پاک کردن لکه های میوه ، آبمیوه ، مربا

 

نویسنده : کدبانوی دیجیتالی ; ساعت ۸:۳٠ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱٧ اسفند ۱۳٩٠

 

لکه میوه، آبمیوه و مربا

در این موارد، لباس را با آب سرد بشویید و در مخلوط مساوی آب و الکل بخیسانید. اگر لکه از بین نرفت، از محلول‌های لکه‌بر استفاده کنید. برای پاک کردن لکه‌های سمج لباس را در محلولی که با نسبت مساوی آب و سرکه سفید تهیه کرده‌اید، خیس کنید.




 

کلمات کلی


 

نحوه تمیز کردن وام حمام

 

نویسنده : کدبانوی دیجیتالی ; ساعت ٩:۱۳ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳٩٠

 

نحوه تمیز کردن وام حمام

اگر سطح وان حمام جرم گرفته و نمی‌خواهید برای تمیز کردن آن از مواد شیمیایی استفاده کنید، بهتر است اسفنجی را به سرکه آغشته کرده و با آن وان حمام را تمیز کنید. سپس مقداری پودر جوش‌شیرین را روی سطح وان ریخته و با اسفنج آن را مرطوب کنید. در پایان هم آن را با آب تمیز بشویید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 




 

کلمات کلیدی :دانستنیهای لازم برای خانه و آشپزخانه و کلمات کلیدی :طریقه پاک کردن واز بین بردن انواع لکه ها و کلمات کلیدی :خانه داری و کلمات کلیدی :شست و شو

لینک مطلب


 

نحوه تمیز کردن شومینه

 

نویسنده : کدبانوی دیجیتالی ; ساعت ۱:۳٠ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٢۱ دی ۱۳٩٠

 

نحوه تمیز کردن شومینه

اگر شما هم در خانه شومینه دارید و آجرهای اطراف آن کثیف شده، برای تمیز کردن آن از سرکه استفاده کنید. قلم مو را داخل سرکه سفید زده و با آن آجرها را تمیز کنید. سپس آنها را با دستمال، خشک کنید. می‌بینید که آجرها کاملاً تمیز می‌شود.
 




 

کلمات کلیدی :دانستنیهای لازم برای خانه و آشپزخانه و کلمات کلیدی :طریقه پاک کردن واز بین بردن انواع لکه ها و کلمات کلیدی :خانه داری و کلمات کلیدی :شست و شو

 

    نظرب


 

نحوه تمیز کردن دستگاه قوه جوش

 

نویسنده : کدبانوی دیجیتالی ; سا ٢۸ دی ۱۳٩٠

 

نحوه تمیز کردن دستگاه قوه جوش

اگر از خوردن قهوه بدطعم به دلیل جرم‌ گرفتن دستگاه خسته شده‌اید، در عین حال شوینده‌های آماده نیز در اختیار ندارید، نگران نباشید، راه حل ساده‌تری نیز وجود دارد و آن استفاده از سرکه معمولی است. 
 
 با روش‌های ساده زیر بار دیگر از خوردن قهوه‌ای تازه لذت ببرید و خستگی روزانه را برطرف کنید:
 
 1- هر گونه قهوه باقی مانده داخل دستگاه را خارج و سبد دانه‌های قهوه و صافی را خالی کنید.

 2- ابتدا جای مخصوص قهوه را با آب سرد بشویید و آن را با یک پیمانه سرکه سفید و دو پیمانه آب پر کنید.

3- سرکه و آب را داخل مخزن قهوه‌ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید. بعد از دور کامل، آن را خاموش کنید. 

4- بگذارید مخلوط سرکه 15 دقیقه به همین حالت باقی بماند و ته‌نشین شود.
 
5- با ریختن دو بار آب خالی و روشن کردن دستگاه قطرات سرکه را پاک کنید. بار دیگر دستگاه را خاموش کرده و بگذارید 15 دقیقه به همین حالت باقی بماند. 
 
حالا قهوه ساز شما دوباره مثل روز اولش کاملا تمیز است .

 منبع : www.funshad.com




 

کلمات کلیدی :دانستنیهای لازم برای خانه و آشپزخانه و کلمات کلیدی :طریقه پاک کردن واز بین بردن انواع لکه ها و کلمات کلیدی :شست و شو و کلمات کلیدی :خانه داری

 

    نظر شلب


 

نحوه نرم نگه داشتن پتو بعد از شست و شو

 

نویسنده : کدبانوی دیجیتالی ; ساعت ۸: یکشنبه ۸ آبان ۱۳٩٠

 

  نحوه نرم نگه داشتن پتو بعد از شست و شو

نرم و پرزدار نگه داشتن پتوهای پشمی و کتانی پس از شست و شو همیشه برای خانم‌هادغدغه آفرین است؛ مشکل با اضافه کردن دو فنجان سرکه سفید به آب مورد استفاده برای شست و شو تا حدّ زیادی بر طرف می‌شود. البته به یاد داشته باشید هرگز مادّه شوینده بخاردار و سرکه را با هم به آب نیفزایید؛ زیرا گازی خطرناک از آن متصاعد خواهد شد.

اسفند 90

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی