به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

وبلاگی درباره ی همه چیز ،عمومی- اجتماعی- جامعه- اخبار و...

درمان جوش

سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴ ب.ظ

سیدمهدی میرغضنفری با اشاره به این که «مو» به عنوان یکی از اعضای ساده بدن است، گفت: در طب سنتی اعضای بدن به دو دسته مفرد و مرکب تقسیم می‌شوند که مو از یک جز تشکیل شده و از اعضای ساده بدن در طب سنتی محسوب می‌شود.

 وی با اشاره به اهمیت مو در طب سنتی افزود: مو علاوه بر جنبه ظاهری و اهمیت زیبایی در طب سنتی، دافعی برای مواد زائد بدن و یا به اصطلاح سودا است.

 این محقق طب سنتی گفت: مصرف فراوان برخی از مواد غذایی از جمله بادمجان،‌ سس،‌ گوشت و غذاهای مانده و حاضری، عدس و‌ پنیر مانده روند تولید ماده‌ای به نام سودا را در بدن سرعت می‌بخشد و این ماده را در بدن افزایش می‌دهد که این امر افزایش رشد موهای زائد، مجعد و یا خشک شدن موها را به دنبال دارد.

 استرس عامل افزایش آسیب‌های پوستی است

 وی سبک زندگی را عاملی موثر در بروز آسیب‌های پوست و مو دانست و گفت: نوع غذا و سبک زندگی تاثیر زیادی در پوست و مو دارند. عواملی مانند استرس بیش از حد منجر به افزایش سودا در بدن می‌شود و آسیب‌های پوستی از جمله ایجاد لک و پوسته شدن و ترک برداشتن ناخن‌ها را به همراه خواهد داشت.

آب پنیر

میر غضنفری با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی برای داشتن ظاهر مناسب و بدنی سالم، رعایت 6 اصل در تغییر سبک زندگی را ضروری دانست و افزود: اولین اصل برای ایجاد تغییر در شیوه زندگی دقت در انتخاب خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها است‌ که ارتباط نزدیکی با مزاج افراد و در نتیجه شیوه زندگی دارد.

 وی گفت: خواب و بیداری دومین موردی است که نیاز به دقت در تغییر و نظم دهی دارد.‌ علاوه بر این وضعیت آب و هوای محیط زندگی نیز در برخورداری از بدن و پوست و موی سالم تاثیرگذار است به طوری که افرادی که مزاج گرم دارند در محیط‌های خنک و سرد مزاج‌ها در محیط‌های گرم،‌ وضعیت جسمانی مناسب‌تری را تجربه می‌کنند.

 دبیر انجمن طب سنتی ارائه ورزش یکسان برای افراد مختلف را امری نادرست خواند و افزود: وضع روحی و روانی، فعالیت‌های جسمی و همچنین مواد زائد و یا ضروری بدن نیز باید در وضعیت تعادل بوده و مورد توجه باشند. با این حال فعالیت‌های بدنی و ورزشی برای هر فردی متفاوت است و نمی‌توان نسخه یکسانی برای همه افراد پیچید.

 وی در خصوص مهم‌ترین نکته در این شش اصل طلایی، گفت: با توجه به این که هرشش اصل در کنترل و تحت اختیار انسان است و در حفظ سلامت بدن نقش بسیار مهمی دارند، سبک زندگی متناسب با آنها نیاز به تغییر دارد با این وجود کنترل و اصلاح غذاهای مصرفی نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد.

 میرغضنفری با بیان اینکه آب پنیر دافع مناسب سودا و مواد زائد درون بدن و همچنین بهبود دهنده جوش‌های صورت است، افزود: آب پنیر را می‌توان با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سرکه به 2 لیوان شیر در حال جوش تهیه کرد و پس از تولید پنیر و جدا کردن آن،‌ مایع باقی مانده را به طور ناشتا مصرف کرده و یا برای از بین بردن جوش‌ها آن را روی صورت مالید و به دفع مواد زائد بدن کمک کرد.

رخدادهای درونی عاملی تاثیرگذار در ظاهر انسان‌ها

 وی با اشاره به تاثیر طبع‌های سرد و گرم در خصوصیات افراد، گفت: افرادی که احساس گرمی و حرارت داشته، مستعد جوش زدن بوده، برون گرا و اجتماعی هستند و فعالیت‌های خود را با حرکات تند انجام می‌دهند از طبع و مزاج گرمی برخوردارند. اما درون گرایی،‌ انجام فعالیت‌های کند، در گاهی اوقات یبوست، احساس سرما از جمله ویژگی‌های افراد سرد مزاج است.

 دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی با بیان اینکه شرایط داخلی بدن شرط اصلی داشتن پوست مناسب است، افزود: مو یا ناخن از خون تغذیه می‌کنند بنابراین تغییر و اصلاح سبک زندگی طروات پوست و مو را در پی خواهد داشت. با این حال مالیدن روغن روی پوست نیز می‌تواند بسته به مزاج هر فرد انجام شود که برای این کار توصیه می‌شود گرم مزاج‌ها از روغن‌های خنک مانند روغن بنفشه یا کدو و سرد مزاج‌ها از روغن‌های گرم مانند بابونه و یا بادام شیرین استفاده کنند.

 

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی با اشاره به تاثیر طبع و مزاج افراد در انتخاب سبک زندگی و رژیم غذایی گفت: آب پنیر دافع مناسب سودا و مواد زائد درون بدن و همچنین بهبود دهنده جوش‌های صورت است.

 

راه معجزه‌آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه است. آبلیمو به‌عنوان میکرب‌کش، ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع‌کنندگی‌اش باعث می‌شود چربی‌های تجمع‌یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو راه‌های مختلفی وجود دارد.

نحوه استفاده از آبلیمو برای درمان جوش صورت

  • پیش از خوابیدن، از یک گوش‌پاک‌کن استریل پنبه‌ای استفاده کنید و آبلیمو را روی جوش بمالید.

نکته: برای جوش‌های جدی‌تر، مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب، قبل از خواب، روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به ازبین‌رفتن سریع جوش کمک می‌کند؛ اما برای افرادی که پوست حساس دارند، توصیه نمی‌شود.

خلاصه: آبلیمو می‌تواند میکرب‌ها و باکتری‌های ایجادکننده جوش و آکنه را از بین ببرد؛ همچنین با جمع‌کردن منافذ باز پوست، به خارج‌کردن چربی اضافی کمک می‌کند.
 

چای سبز

چای سبز، حاوی غلظت بالایی از گروهی از آنتی اکسیدان‌های پلی فنول، به نام کاتشین‌ها است. به همین دلیل یک درمان خانگی جوش صورت محسوب می‌شود. در منافذ پوست بیشتر افرادی که به آکنه مبتلا هستند، بیش از حد سبوم یا چربی طبیعی وجود داشته و آنتی‌اکسیدان کافی وجود ندارد.

آنتی اکسیدان‌ها، به بدن کمک می‌کنند که مواد شیمیایی و مواد زائدی که ممکن است به سلول‌های سالم آسیب برسانند را تجزیه‌ کند. چای سبز به پاک کردن برخی از ضایعات و آلودگی‌های جمع شده در جوش‌های سر باز، کمک می‌کند.

درمان جوش

این ماده حاوی ترکیباتی است که می‌تواند در موارد دیگری نیز موثر باشد. این موارد عبارتند از:

  • تولید سبوم پوست را کاهش دهد.
  • باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه را کاهش دهد.
  • التهاب پوستی را کاهش دهد.

چای سبز ممکن است از طریق نوشیدن یا استفاده از عصاره‌ی آن روی پوست، به شما کمک کند؛ هرچند محققان اظهار داشته‌اند که شواهد موجود درباره‌ی این ادعا، محدود است. با این حال، نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد که پس از ۸ هفته استفاده از عصاره‌ی پلی فنولی چای سبز، ۷۹ و ۸۹ درصد کاهش در جوش‌های سر سفید و جوش‌های سر سیاه ایجاد شده است.

 

چهارم:گوجه فرنگی و آووکادو:

درون یک قابلمه آب را بجوش بیاورید،سپس آب را از روی حرارت بردارید، حوله را روی سر خود بیندازید و به مدت 15 دقیقه بخور کنید، سپس آووکادو و گوجه فرنگی را درون مخلوط کن بریزید و آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب بشویید.

این روش را چندین بار در روز تکرار کنید.

 روش پنجم:گوجه فرنگی و ماست:

نصف گوجه فرنگی را با دو قاشق غذا خوری ماست ترکیب کنید و سپس با استفاده از انگشتان خود به آرامی و به صورت دورانی روی پوستتان ماساژ دهید.بعد از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دید و بعد ، با تمیز کننده و پد خشک کنید، این درمان را هر روز تکرار کنید.

 

درمان بالیمو

25مهر90

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی