به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

وبلاگی درباره ی همه چیز ،عمومی- اجتماعی- جامعه- اخبار و...

معرفی کتاب

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۴۲ ق.ظ
 
کتاب فیزیک از آغاز تا امروز
سالهای متمادی است که دست اندر کار تهیه کتاب «فیزیک از آغاز تا امروز» هستم. از همان آغاز هرچه فراهم می شد، برای مطالعه ی عزیزان بازدید کننده در سایت قرار می دادم. همراه با تکمیل مطالب دوستان بسیاری خواهان انتشار کتاب به صورت چاپی شدند. 
کتاب مبانی مکانیک و ترمو دینامیک
بر پایه دیباچه ، هدف از تدوین و نگارش این کتاب این حقیقت بوده که پرداختن بگونه ای مدرنیته و نوشتاری ( نه فقط در فیزیک بلکه در ریاضی ، فیزیولوژی و شیمی ) درست است که ساده است
مبانی موتورهای احتراق داخلی
این کتاب ، با قدرت بیانی که دارد ، هدایتگری بسیار مفید خواهد بود در جهت آشنایی شما با مبانی طراحی موتورهای احتراق داخلی و توربینهاست. مزیت عمده این کتاب در استفاده آن از تصاویری گویا برای بیان تئوری ها می باشد.
جریان سیال تراکم پذیر
این کتاب بواسطه بیان مثالهای عملی و پرداختن به جزئیات ؛ توضیحاتی بسیار واضح از چگونگی ایجاد پدیده تراکم پذیری در سیال ارائه می دهد. 
انتقال حرارت
این کتاب دایره کاملی ا ست از اصول اولیه انتقال حرارت بهمراه گستره وسیعی از کاربردهای عملی و قابل ملموس آن. روش تجربی بکار رفته
دانلود رایگان پنج کتاب مرجع فیزیک
دانلود رایگان پنج کتاب مرجع فیزیک
 
گنج گوهر - اکرم امانی
(چهارشنبه 26 مرداد 1390 - 11:40)شعر در سرزمین ما همواره این توان و توفیق را داشته است که منادی معنویت و ستایشگر ارزشهای الهی و آرمانهای انسانی باشد و شاعر همانند همان پیری است که چراغ در دست، کوچه پس کوچه های تاریخ را در آرزوی انسان، جستجو میکند.
دریای حیرت - اکرم امانی
(چهارشنبه 26 مرداد 1390 - 11:37)شعر آیینی در زبان فارسی از قلمرو موضوعی بسیار گستردهای برخوردار است و علی رغم نظر برخی از پژوهشگران، نمی توان آن را از لحاظ موضوعی به دو حوزه مناقبی و ماتمی محدود کرد زیرا مقولههای توحیدی، عرفانی، اخلاقی، تعلیمی، تربیتی، تهذیب نفس، خردورزی، عدالت، نیکوکاری، پایداری، تلاش و کوشش، دفاع، جهاد، شهادت و موضوعاتی از این قبیل که از دیرباز در شعر فارسی حضور مستمر و چشمنوازی داشته اند
ابوعلی مسکویه - ضیاء آراسته
(سه‌شنبه 25 مرداد 1390 - 13:53)کتاب حاضر با یک مقدمه و سه فصل و دو ضمیمه به بررسی زندگی و اندیشه‌های ابوعلی مسکویه می‌پردازد .
سلطانعلی مشهدی - ضیاء آراسته
(سه‌شنبه 25 مرداد 1390 - 13:51)کتاب حاضر در یک مقدمه و سه فصل با عناوین اوضاع سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران در قرون نهم و دهم هجری ، زندگی‌نامه مولانا سلطانعلی مشهدی و همچنین آثار و افکار به بررسی زندگی و اندیشه‌های وی می‌پردازد .
سنایی غزنوی - ضیاء آراسته
(دوشنبه 24 مرداد 1390 - 14:26)کتاب حاضر در یک مقدمه و نه فصل با عناوین روزگار سنایی ، زندگی و احوال سنایی ، معرفی آراء و اندیشه‌های سنایی ، تاملی در زبان شعر سنایی ، تاثیر سنایی در شاعران و اندیشمندان پس از خود ، سنایی و نخستین نظام عارفانه در شعر ، انتشار آثار سنایی و همچمنین کتاب‌شناسی سنایی به بررسی احوال و اندیشه‌های سنایی غزنوی می‌پردازد نویسنده کتاب در مقدمه خود حکیم ابوالمجد مجدود بن آدم سنایی را از پایه‌گذاران و مشعل‌داران عرفان دانش‌مدار ایرانی – اسلامی می‌داند .
سعدی شیرازی - ضیاء آراسته
(دوشنبه 24 مرداد 1390 - 14:25)کتاب حاضر در یک مقدمه و چهار فصل با عناوین روزگار سعدی ، آثار ، اندیشه‌ها و همچنین نقد و بررسی به تشریح زندگی و آراء و اندیشه‌های این شاعر پارسی‌گوی می‌پردازد .
شب پانزدهم - ضیاء آراسته
(یکشنبه 23 مرداد 1390 - 11:15)کتاب حاضر مراسم شب شعر در حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 15 رمضان 1430 هجری قمری / 14شهریور 1388 هجری شمسی است .
علی‌اکبر دهخدا - ضیاء آراسته
(یکشنبه 23 مرداد 1390 - 11:11)کتاب حاضر در یک مقدمه و نه فصل با عناوین اوضاع سیاسی – اجتماعی ایران در دوره قاجار ، تولد در عصراستبداد ، دمیدن صور اسرافیل ، اندیشه‌های سیاسی – اقتصادی دهخدا ، لغت‌نامه دهخدا ، امثال و حکم دهخدا ، دهخدای شاعر آثار دهخدا و همچنین سال‌شمار زندگی علی‌اکبر دهخدا به بررسی زندگی و اندیشه‌های دهخدا از مفاخر معاصر می‌پردازد .
بارقه‌های آفتاب / جلد ششم - ضیاء آراسته
(یکشنبه 23 مرداد 1390 - 11:8)کتاب حاضر با یک مقدمه به بررسی زندگی و آثار لطفعلی‌خان زند ، محمدباقر مجلسی ، حمدالله مستوفی ، مظفرعلی تربیتی ، مقدس اردبیلی ، ملاصدرا ، منصور حلاج ، مولوی ، رشیدالدین میبدی ، میر خواند ، میرسید علی ، میرداماد ، میرمصور بدخشانی ( ترمذی ) ، نادرشاه ، ابوالحسن علی نسوی ، نصرالله منشی ، نظامی گنجه‌ای ، فضل بن حتم نیریزی ، ابومنصور هروی ، رشیدالدین فضل‌الله همدانی و همچنین یعقوب لیث می‌پردازد .
نورالدین عبدالرحمن جامی - ضیاء آراسته
(شنبه 22 مرداد 1390 - 14:42)کتاب حاضر در یک مقدمه و شش فصل با عناوین نگاهی به تاریخ ایران در عصر جامی ، دین و مذهب عصر جامی ، زندگی‌نامه ، افکار و عقاید ، آثار و همچنین جامی و شعر و نثر فارسی به بررسی زندگی و افکار نورالدین عبدالرحمن جامی می‌پردازد .
بارقه‌های آفتاب / جلد چهارم - ضیاء آراسته
(شنبه 22 مرداد 1390 - 14:40)مقدمه ، سعدی ، ابوعبدالرحمن سلمی نیشابوری ، سنایی غزنوی ، شهاب‌الدین سهروردی ، سید حیدر آملی ، شاه اسماعیل ، شاه عباس اول ، میرعبداللطیف شوشتری ، شیخ بهایی ، قطب‌الدین شیرازی ، شیخ طوسی ، محمد علی صائب تبریزی ، عبدالرحمان صوفی رازی ، ابوالحسن طبری ، ابوجعفر محمدبن جریر طبری ، خواجه نصیرالدین طوسی و همچنین عبدالقادر حافظ مراغی از موضوعات مطروحه در کتاب حاضر می‌باشد .
بارقه‌های آفتاب/ جلد سوم - ضیاء آراسته
(چهارشنبه 19 مرداد 1390 - 11:54)مقدمه ، اسماعیل جرجانی ، عطاملک جوینی ، چغمینی ، حافظ ، حافظ ابرو ، حبش حاسب ، حبیش تفلیسی ؛ ابوالفضل حبیش بن ابراهیم بن محمد ، حسنک وزیر ، ابوجعفر خازن ، ابوالفتح خازنی ، خاقانی شروانی ، خواجه نظام‌الملک ، ابوعبدالله خوارزمی ،‌خواندمیر ، خیامی نیشابوری ، محمد بن زکریا رازی ، ابوالفتوح رازی ، رضا عباسی ، رودکی و همچنین ابوسعید سجزی مطالب کتاب حاضر را دربرمی‌گیرد .
عبدالقادر مراغی - ضیاء آراسته
(چهارشنبه 19 مرداد 1390 - 11:51)کتاب حاضر با یک مقدمه و در پنج فصل با عناوین نگاهی به تاریخ ایران در عصر زندگی عبدالقادر ، زندگی‌نامه ، موسیقی و شعر عبدالقادر مراغی ، آثار عبدالقادر و همچنین کتاب‌شناسی عبدالقادر مراغی به بررسی زندگی عبدالقادر مراغی می‌پردازد.
دعا - ضیاء آراسته
(دوشنبه 17 مرداد 1390 - 12:26)کتاب حاضر در یک مقدمه و پنج فصل به بررسی موضوع دعا از منظر حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای ( مدظله العالی ) رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌پردازد .
صدف - ضیاء آراسته
(یکشنبه 16 مرداد 1390 - 13:49)مقدمه ، شناسنامه ، تاریخچه ، گردانندگان ، نویسندگان و برگزیده مطالب بخش‌های مختلف کتاب صدف را به خود اختصاص می‌‌دهد
صحنه در دست بچه ها - م رستمی
(یکشنبه 16 مرداد 1390 - 13:27)نوشته حاضر یک کتاب راهنماست که در حقیقت تلاش دارد شرایطی فراهم نماید تا بچه ها توانایی رفتن به روی صحنه را به دست بیاورند.
بارقه‌‌های آفتاب - ضیاء آراسته
(چهارشنبه 12 مرداد 1390 - 9:58)کتاب حاضر با یک مقدمه و نمایه از نویسنده کتاب به شرح احوال و زندگی ابراهیم بن سیار نظام ، ابن خردادبه ، ابن رسته ، ابن بابویه ، ابن سینا ، ابن فقیه ، ابوحفص حداد ، ابوزید بلخی ، ابوسعید ابوالخیر ، ابوعلی مسکویه ، ابونعیم اصفهانی ، اخوینی بخاری ، ارموی صفی‌الدین ، ملامحمد امین استرابادی ، ابوحاتم اسفزازی ، اسکندربیک منشی و همچنین اصطخری می‌پردازد .
امارات متحده عربی - ضیاء آراسته
(چهارشنبه 12 مرداد 1390 - 9:56)سرزمین و اقلیم ، تقسیمات اداری و شهرهای مهم ،‌ در عرصه روزگار ، زندگی و مردم ،‌ سیاست و حکومت ، اقتصاد و معیشت ، فرهنگ و هنر و همچنین سفر و گردشگری از جمله فصول گوناگون کتاب حاضر است .
شاهنامه فردوسی(گزیده تحلیلی، تشریحی شاهنامه) - م رستمی
(سه‌شنبه 11 مرداد 1390 - 13:32)کتاب حاضر گزیده ای تحلیلی، تشریحی از شاهنامه فردوسی است که اولین مجلد ازمجموعه 120 عنوان انتخابیِ نشر سوره مهر وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی می باشد که در قالب طرح اشاعه و ترویج ادب، فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در حال انتشار می باشد.
محمودخان ملک الشعرا - ضیاء آراسته
(یکشنبه 9 مرداد 1390 - 10:47)کتاب حاضر در شش فصل با عناوین دوره قاجار در یک نگاه ، شرح احوال ، کارستان ادبی ، کارستان هنری : خطاطی ، کارستان هنری : نقاشی و همچنین محمودخان ملک‌الشعرا در یک نگاه به بررسی زندگی این نقاش دوره قاجار می‌پردازد .
صنیع الملک - ضیاء آراسته
(یکشنبه 9 مرداد 1390 - 10:43)کتاب حاضر در هفت فصل با عناوین شرح احوال ، کتاب‌آرایی هزار و یک شب ، نقاشی دیواری ، نخستین مدرسه نقاشی ، نخستین روزنامه مصور ایران ، پاره‌ای از آثار و پایان زندگی و همچنین میرزا ابوالحسن خان صنیع الملک در یک نگاه به بررسی زندگی صنیع الملک می‌پردازد .
کمال الملک - ضیاء آراسته
(چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 9:59)کتاب حاضر نوشته یعقوب آژند در شش فصل به طرح مباحثی همچون شرح احوال ، سفر فرنگستان ، بازگشت به ایران ، تاسیس مدرسه صنایع مستظرفه ، کمال‌الملک در حسین آباد نیشابور و همچنین کمال الملک در بوته نقد و نظر می‌پردازد .
سوئد - ضیاء آراسته
(چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 9:56)سرزمین و اقلیم ، در عرصه روزگار ، سیاست و حکومت ، فرهنگ و هنر ، زندگی و مردم و همچنین سفر و گردشگری بخش‌های مختلف کتاب سوئد را تشکیل می‌دهد .
حکمت شادان ( گزیده ی آثار طنز انوری ابیوردی ) - اکرم امانی
(دوشنبه 3 مرداد 1390 - 11:34)حکمت دانش هفتمین مجموعه از سری مجموعه کتابهای طنز در متون ادب پارسی میباشد که نویسنده در آن به گزیده ی آثارطنز انوری ابیوردی در دو فصل با عناوین مختلف پرداخته است.
حرفهای گریه دار (مجموعه شعر) - اکرم امانی
(دوشنبه 3 مرداد 1390 - 11:31)مجموعه شعر حرفهای گریه دار به قلم فاضل ترکمن و دارای 10 شعر با عناوین ذیل میباشد:
بحرین / مجموعه جهان ما - ضیاء آراسته
(سه‌شنبه 28 تیر 1390 - 9:5)پیشگفتار ناشر ، مقدمه و مرور ، سرزمین و اقلیم ، زندگی و مردم ، زبان ، خانواده ، آداب و رسوم ، شخصیت‌های مشهور سیاست و حکومت ، اقتصاد و معیشت ، فرهنگ و هنر و همچنین سفر و گردشگری بخش‌های مختلف کتاب بحرین را تشکیل می‌دهد . در پیشگفتار کتاب حاضر به این موضوع اشاره می‌شود که مجموعه جهان ما با هدف ترغیب جوانان ایران اسلامی به شناخت دنیای پیرامونشان تدوین و منتشر می‌شود
آثار عطار نیشابوری (گزیده تحلیلی- تشریحی) - اکرم امانی
(سه‌شنبه 21 تیر 1390 - 10:44)عطار نیشابوری از جمله عارفان شاعری است که ادبیات عرفانی زبان شیرین پارسی و شعر و نثر دلنشین شاعران و نویسندگان پارسی گوی را مرهون آثار بیبدیل خود ساخته است.
دموع و دماء (2) مجموعه نوحه های عاشورایی عربی - اکرم امانی
(سه‌شنبه 21 تیر 1390 - 10:41)مجموعه ای که درصدد معرفی آن برآمدیم دومین جلد از مجموعه نوحه های عاشورایی زبان عربی به نام«دموع و دماء» است.
مجموعه شعر نغمه های ارغوانی - اکرم امانی
(سه‌شنبه 21 تیر 1390 - 10:39)رسول باقری در سال 1346 در همدان (پایتخت تاریخ و تمدن ایران) در شهر کبودرآهنگ روستای دستجر، در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود
زن در اجتماع - اکرم امانی
(دوشنبه 20 تیر 1390 - 12:35)حضور گسترده و روزافزون زنان در جوامع امروز و ایفای نقش های گوناگون، زنان را به یکی از عوامل کلیدی در تحولات اجتماعی تبدیل کرده است و اگر این حضور و تأثیرگذاری، براساس اصول و مبانی صحیح، سامان نیابد، ظرفیت های اجتماعی و بسترهای رشد و کمال جامعه شکوفا نشده و زنان و مردان نقش های بایسته ی خویش را نخواهند یافت.
زن در خانواده - اکرم امانی
(دوشنبه 20 تیر 1390 - 12:33)از آنجا که خانواده کانون پیوند عاطفی زن و مرد و جایگاه تربیت فرزندان است، از طریق تعالی و رشد اعضای خود، نقشی اساسی در ساختن جامعه ی مطلوب ایفا می کند.
از درد سخن گفتن - ضیاء آراسته
(یکشنبه 19 تیر 1390 - 13:49)مقدمه ، غزل‌ها ، قصاید ، چهارپاره‌ها ، مثنوی‌ها ، قطعه‌ها ، شعر نو ، رباعی‌ها و واژه‌نامه بخش‌‌های مختلف کتاب از درد سخن گفتن را شامل می‌شود .
در باغ‌های ناممکن - ضیاء آراسته
(چهارشنبه 15 تیر 1390 - 9:43)مقدمه ، نیمایی‌ها و سپیدها ، غزل‌ها ، رباعی‌ها و دوبیتی‌ها و شعرهایی برای نوجوانان بخش‌های مختلف کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد
در هوای آزادی - ضیاء آراسته
(چهارشنبه 15 تیر 1390 - 9:40)مقدمه ، غزل‌ها ، رباعی‌ها ، قالب‌های دیگر و واژه‌نامه بخش‌های مختلف کتاب در هوای آزادی را شامل می‌شود .
یادگار گل سرخ - ضیاء آراسته
(سه‌شنبه 14 تیر 1390 - 10:15)مقدمه ، غزل‌ها ، قصاید ، ترکیب‌بندها ، قطعه‌ها ،‌ مثنوی ، چهارپاره و واژه‌‌نامه بخشهای مختلف کتاب یادگار گل سرخ را تشکیل می‌دهد .
صفای چشمه مهتاب - ضیاء آراسته
(سه‌شنبه 14 تیر 1390 - 10:13)مقدمه ، غزل‌ها ، مثنوی‌ها ، قطعه‌ها ، قصیده‌ها ، اشعار طنزآمیز ، رباعی‌ها ، تک‌بیت‌های برگزیده ، ترانه‌ها و تصنیف و همچنین واژه‌نامه ، ‌بخش‌های مخلتف کتاب صفای چشمه مهتاب را تشکیل می‌دهد .
مقام و جایگاه زن - اکرم امانی
(دوشنبه 13 تیر 1390 - 10:42)زن هرچند در گذشته تاریخ بشر از مقام و جایگاه باسته ای برخوردار نبوده است، اما آفریدگار هستی او را با عنوان والای انسانیت و در کنار خلیفه الهی و مسجود و ملائک قرار داده است.
کتابشناسی: حضرت محمد(ص) در آیینه نشر سوره مهر - ریحانه فتحی ثانی
(چهارشنبه 8 تیر 1390 - 12:33)روایات گهربار، مجموعه‌ای ا
   
   
   
   
   
   
   
   
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۴
فاصله گلناری

کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی