به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

وبلاگی درباره ی همه چیز ،عمومی- اجتماعی- جامعه- اخبار و...

توصیه های زمستانی برای خودرو

يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴ ق.ظ

توصیه های زمستانی برای خودرو

یکی از اقدامات مهمی که خودروسازان باید در فصل زمستان انجام دهند بازدید از بخش های مختلف خودرو و رفع عیوب احتمالی آنها است.

در این زمینه توصیه می شود اقدامات زیر را برای جلوگیری از بروز مشکلات در خودرو طی فصل زمستان انجام دهید:

1-                 سطح آب رادیاتور ،مخزن شیشه شور و الکترولیت باتری را بازدید و در صورت لزوم اضافه کنید .

2-                 چگونگی کار کردن ترمز و ترمز دستی را کنترل کنید و در صورت نیاز رفع عیب یا رگلاژ نمایید .

3-                 تایر ها را از نظر فرسودگی لاستیک سایی فشار باد و صدمات احتمالی بررسی نمایید .

4-                 فرمان را از نظر روان و دقیق بودن (نداشتن خلاصی) و اتصالات آن را از لحاظ فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی نمایید (در صورت نا میزان بودن فرمان باید کل سیستم فرمان توسط یک متخصص بازدید و رفع عیب گردد.)

5-                 لازم است تمام چراغ ها را اعم از چراغ های ترمز، دنده عقب، دینام، چراغ های کوچک عقب و جلو، نو پایین و بالا و راهنما را از نظر سالم بودن کنترل کنید.

نگهداری خودرو

6-                 لنت های ترمز جلو و عقب را بازدید کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.

7-                 لوله های روغن ترمز، سیلندر های ترمز و اتصالات سیستم ترمز را از نظر خراشیدگی یا ترک ، پوسیدگی ، نشتی و هر گونه آسیب دیدگی بررسی کنید و در صورت لزوم قطعه ی معیوب را تعویض نمایید.

8-                 تسمه پروانه را از نظر رگلاژ و سالم بودن و شیلنگ های آب را از نظر پوسیدگی ، نشتی و خشک شدن مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز قطعه ی معیوب را تعویض نمایید .

9-                 سیستم سوخت رسانی را کنترل و تمیز کنید(هواکش ، توری پمپ بنزین ، لوله های بنزین از باک به پمپ بنزین و از پمپ بنزین به کاربراتور).

10-           سیستم جرقه را بازدید، تمیز و در صورت نیاز تنظیم و یا قطعه ی معیوب را تعویض کنید.(شمع ها ،پلاتین ،وایرها ،درب دلکو ،چکش برق و کویل)

11-           بازدید و معاینه ی قفل در ها ، کمربند ایمنی ، بوق ، برف پاک کن ، کیلومتر شمار ، دور سنج موتور ، درجه ی بنزین ، آب ، جک و زاپاس را نیر فراموش نکنید.

برای جلوگیری از رگه های سوخت یخ زده در داخل باک بنزین آن را مرتب پر نگه دارید. برای سرفه جویی در مصرف سوخت ، باد تایر ها را در حد مناسب نگه دارید ، به آرامی گاز دهید و از ترمز ناگهانی بپرهیزید اتوموبیل را در حال توقف بیش از چند دقیقه روشن نگه ندارید.

(Tune up) اتوموبیل خود را برای تنظیم موتور ببرید.

خودروتان را به مرکز تنظیم موتور ببرید یک متخصص به سرعت متوجه مشکلات استارت ، موتور و سوخت و ساز آن می شود. از بالا بردن دور موتور خودداری کنید زیرا نه تنها سوخت بیشتری مصرف خواهد کرد بلکه موجب استهلاک زودرس خودرو شما خواهد شد.

توصیه برای خودرو

چند نکته ی دیگر

کارشناسان راهنمایی  و رانندگی توصیه می کنند که به خصوص در زمستان همواره یک جعبه ی کمک های اولیه و جعبه ای شامل وسایل اضطراری خودرو همراه داشته باشید، از جمله کابلهای اتصال باتری ،بیلچه ،ابزارهایی چون پیچ گوشتی ، آچار چاقوی جیبی و به خصوص در هنگام سفر کیسه ی خواب یا پتو، لباس گرم اضافه، جاروی کوچکی برای پاک کردن شیشه جلو، چراغ قوه با باتری اضافه، رادیو ترانزیستوری و یک کیسه شن همراه داشته باشید . اگر در یک کولاک زمستانی درگیر شدید، داخل اتومبیل بمانید، شیشه را کمی پایین بکشید تا تبادل هوا انجام شود و با روشن نگه داشتن چراغها در معرض دید بمانید. برای هدر نرفتن سوخت بخاری را به طور متناوب روشن و خاموش کنید.

اسفند89

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی