به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

لا تقنطوا من رحمه الله- ز گهواره تا گور دانش بجوی

به آینده امیدوار باشید

وبلاگی درباره ی همه چیز ،عمومی- اجتماعی- جامعه- اخبار و...

کشتن مسلمانان در میانمار

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵ ب.ظ

نقشه راهبردی سازمان ملل برای جابجایی ساکنان اشرف

 

دفتر سازمان ملل در عراق روز 24 جولای نقشه ی راهبردی به دولت عراق ارائه کرد و در آن سلسله اقداماتی را برای تکمیل انتقال بدون خشونت ساکنان کمپ اشرف به کمپ حریه ، پیشنهاد کرد. 
مرصاد به نقل از انجمن نجات: نقشه ی راهبردی چنان طراحی شده است که نگرانی های هر دو طرف یعنی دولت عراق و ساکنان اشرف را در نظر می گیرد. نماینده ی سازمان ملل در عراق در گزارش خبری اعلام کرد که نقشه ی راهبردی پیشنهادی سازمان ملل اقدامات آماده سازی و " رویکرد گام به گام برای انتقال" را معین می کند که مسائلی چون ذخیره ی آب و برق و دیگر نیازهای انسانی را در بر می گیرد.
آقای مارتین کوبلر، نماینده ی ویژه ی دبیر کل سازمان ملل در عراق گفت:" تعهدات ما شدیداً انسانی است : برای تسهیل انتقال موقت و داوطلبانه ی ساکنان به کمپ حریه به عنوان نخستین گام روند جابجایی اعضا به کشورهای خارج از عراق."
در راستای تفاهم نامه ی امضا شده در ماه دسامبر میان سازمان ملل و دولت عراق تاکنون دو سوم ساکنان ، حدود 2000 نفر ، به کمپ موقت ترانزیت منتقل شده اند.
برای تسهیل جابجایی باقیمانده ی ساکنان و بسته شدن نهایی اشرف، یونامی از ساکنان خواست که: " آمادگی خود را برای جابجایی بدون تأخیر در آینده آماده کنند" و از دولت عراق خواست که: " در مورد نیازهای انسانی ساکنان سخاوتمند باشد و در هر شرایطی در پی حل مسالمت آمیز این موضوع باشد."
مرکز خبر سازمان ملل 

تجمع اعتراض به کشتار در میانمار

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته عملیاتی بین‌المللی توقف نسل‌کشی روهینگیا در میانمار روز 24 جولای 2012 مطابق با سه‌شنبه 3 مردادماه را روز همبستگی با مسلمانان روهینگیا اعلام کرد.

اولین روز همبستگی بین‌المللی برای مظلوم‌ترین اقلیت دنیا تلاش می‌کند تا جامعه جهانی را جهت حمایت از روهینگیا بیدار کند؛ طبق بیانیه این کمیته، این روز یک صدای واحد از جامعه بین‌المللی برای توقف دولت میانمار برای کشتار و ظلم توسط ارتش میانمار علیه روهینگیا است. این یک زنگ خطر است تا جهان نسبت به خطر تبعید مسلمانان روهینگیا از سرزمین آرکان آگاه شوند.

این کمیته یادداشتی به دفاتر منطقه‌ای سازمان ملل در دنیا در همین روز خواهد داد. برنامه‌های ذیل به طور همزمان در تمام شهرها در تمام دنیا برگزار خواهند شد:

یک: تجمع مقابل دفاتر سازمان ملل با بنر و پلاکارد شامل پیام‌های زیر:

قتل عام روهینگیا را متوقف کنید، مسببین قتل عام روهینگیا را مجازات کنید، روهینگیا مهاجران غیرقانونی نیستند، تبعیض نژادی و کمپین نفرت علیه مسلمانان روهنیگیا را متوقف کنید، خونریزی را در آرکان متوقف کنید، ملیت روهینگیا شهروند میانمار است، سازمان ملل باید در توقف کشتار مداخله کند، بنگلادش باید مرزها را باز کند.

دو: قرائت بیانیه عمومی در همبستگی با جامعه روهینگیا

سه: سردادن شعار نسل کشی در میانمار را متوقف کنید

چهار: دادن یادداشتی امضا شده توسط سازمان‌های غیردولتی ملی و بین المللی به نماینده سازمان ملل

پنج: نشست خبری

از همین رو ستاد مردمی حمایت از مستضعفین میانمار نیز از عموم ملت ایران و دانشجویان دعوت می‌کند تا در تجمع روز سه‌شنبه سوم مرداد ماه راس ساعت 17 برای اعتراض به نسل کشی در میانمار در برابر دفتر سازمان ملل در تهران(خیابان شریعتی، بالاتراز حسینیه ارشاد، خیابان قبا، جنوب بلوار شهرزاد) حضور پیدا کنند."

واکنش دیرهنگام اروپا به کشتار در میانمار

مسئول روابط خارجی اروپا ادعا کرد اتحادیه اروپا در حال اقدامات دیپلماتیک برای پایان دادن به کشتار مسلمانان در میانمار است.

مهر: "میشل مان " سخنگوی "کاترین اشتون" مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا  به خبرگزاری "آناتولی" ترکیه گفت : اتحادیه اروپا از نزدیک در حال رصد کردن خشونتها علیه مسلمانان در میانمار است.

 

وی افزود در پی دستور "کاترین اشتون"، دیپلمات های اروپایی با مقامات دولت میانمار تماس گرفته اند و کارشناسان دفتر کمک های بشردوستانه اتحادیه اروپا برای بررسی نیازهای مسلمانان میانمار راهی این کشور شده اند.

 

هفته گذشته سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی اعلام کرد مسلمانان میانمار تحت فشارها و خشونتهای فزاینده تجاوز ، قتل و سوء استفاده های جسمی قرار دارند، با این حال مدعیان دفاع از حقوق بشر درغرب همچنان در برابر نقض گسترده حقوق مسلمانان در میانمار سکوت کرده و در مقابل به بهانه حمایت از مردم سوریه، تروریستهای مسلحی را از نقاط مختلف جمع آوری و به  این کشور اعزام می کنند تا همچنان به ناامنی و خشونت در سوریه دست بزنند.

سکوت در قبال کشتار مسلمین میانمار نمونه دروغ حقوق بشری غرب است

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی بیاناتی،سکوت در قبال کشتار هزاران انسان مسلمان در میانمار را نمونه بارز ادعاهای دروغین غرب درباره اخلاق و حقوق بشر دانستند.

به گزارش مرات به نقل از فارس

،همزمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، محفل انس با قرآن، عصر امروز (شنبه) در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. در این محفل نورانی که سرشار از عطر و طراوت معنوی قرآن بود، قاریان، حافظان و اساتید قرآن، آیاتی از قرآن کریم را قرائت کردند و گروههای جمع خوانی نیز در فضیلت رمضان کریم، به مدح و ثنای پروردگار پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی در این محفل قرآنی، داعیه جمهوری اسلامی ایران را برپایی تمدنی متکی بر معنویت ناشی از قرآن و هدایت الهی دانستند و با اشاره به استثمار انسانها بوسیله تمدن غرب بعنوان تمدنی مبتنی بر مادیت و بدور از اخلاق و معنویت تأکید کردند: نمونه بارز ادعاهای دروغین غرب درباره اخلاق و حقوق بشر، سکوت این مدعیان در قبال کشتار هزاران انسان مسلمان در میانمار است.

ایشان افزودند: تمدن غرب در طول قرنهای گذشته نیز، هرجا که پا گذاشته است، جز فساد و استثمار انسانها نتیجه ای نداشته است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عزت، رفاه، پیشرفت مادی و معنوی، اخلاق نیک و غلبه بر دشمنان، فقط از طریق عمل به معارف قرآنی بدست خواهد آمد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به بیداری ملتهای اسلامی افزودند: اگر ملتهای اسلامی بتوانند تمدن مبتنی بر وحی الهی و معنویت و اخلاق را پایه گذاری کنند، بشر سعادتمند خواهد شد.

ایشان همچنین ترکیب عقل و عاطفه را در انس با قرآن بسیار سودمند خواندند و تأکید کردند: هنگامی که عقاید عقلانی قرآن با محبت عجین شود، زمینه عمل به قرآن فراهم و در نتیجه توفیقات جامعه اسلامی روزافزون خواهد شد.

چامسکی: انتظار توقف کشتار در میانمار را ندارم

کد خبر: ۱۲۰۱۶۱

۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹


نوآم چامسکی معتقد است نمی‌توان از سازمان ملل و قدرتهای بزرگ انتظار داشت که در مقابل کشتار مسلمانان اقدام مناسب انجام دهند چرا که آنها در مواقعی که به نفعشان باشد مدافع صوری حقوق بشر هستند. 
 
کشتار مسلمانان در میانمار در حالی صورت می‌گیرد که مدعیات دموکراسی و حقوق بشر سکوت اختیار کرده و سازمان ملل متحد نیز اقدامی در زمینه توقف این خشونتها انجام نداده است. 

نوآم چامسکی استاد بازنشسته دانشگاه MIT و اندیشمند معاصر در خصوص این سکوت از سوی کشورهای مدافع دموکراسی و حقوق بشر به خبرنگار مهر گفت: این سکوت چیزی عجیبی نیست.
 
وی تصریح کرد: آنها نه تنها در برابر چنین اقدامات جنایتکارانه و دهشتناک ساکت هستند بلکه در برابر اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه خود نیز سکوت می‌کنند. حال این سکوت که جای خود را دارد! 
وی افزود: اگر به تاریخ بازگردیم و به گذشته نگاه کنیم در می‌یابیم که چه اقدامات وحشیانه‌ای از سوی مدافعان دموکراسی و حقوق بشر در جهان رخ داده است. فقط کافی است به گذشته باز گردید. 

چامسکی در خصوص نقش سازمان ملل در این خصوص نیز گفت: سازمان ملل متحد نیز در خصوص این حوادث دنباله‌روی قدرتهای بزرگ است. این سازمان تا زمانی که قدرتهای بزرگ به آن اجازه ندهند اقدامی انجام نمی‌دهد. 

بنیانگذار زبان شناسی مدرن تصریح کرد: از اینرو نمی توان از قدرتهای بزرگ و سازمان ملل انتظار داشت که در مقابل چنین اقدامات وحشیانه‌ای، اقدام مناسب و درخوری را انجام دهند. 
وی افزود: به طور کلی نمی توان از قدرتهای بزرگ و سازمان ملل انتظار داشت که اقدام و عملی مناسب در خصوص حقوق بشر انجام دهند. 

چامسکی در پایان به معیارهای دوگانه مواجهه قدرتهای بزرگ و سازمان ملل با حقوق بشر اشاره کرد و گفت: البته در مواردی این قدرتها وانمود می‌کنند که مدافع حقوق بشر هستند و آن زمانی است که برای آنها چنین وانمودی سود و منفعت داشته باشد. 
 
کشتار مسلمانان در کشور میانمار در حالی رخ می دهد که بنا بر آمار سازمان عفو بین الملل این کشتار تا 20 هزار مسلمان میانماری توسط گروههای بودایی تخمین زده می شود. بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل این کشتار با اطلاع کامل دولت این کشور صورت می‌گیرد. 

بر اساس گزارش "صندوق کمک های انسان دوستانه" (IHH) چندین دهه تبعیض موجب شده تا مسلمانان روهینگیا مردمانی بی سرزمین باشند . این در حالی است که دولت میانمار محدودیت هایی را برای مسلمانان اعمال کرده و حق داشتن زمین را از آنها سلب نموده و به مسلمانان اجازه تحصیل و خدمات عمومی را نمی دهد. 

در گزارش این مرکز آمده مسلمانان روهینگیا از جانب رهبران سوسیالیست میانمار و بودائیان افراطی خارجی به شمار رفته و حق شهروندی آنها توسط دولت میانمار نادیده گرفته می شود. 

دولت میانمار دلیل این کار را اینطور بیان می کند که مسلمانان روهینگیا مهاجرانی غیرقانونی هستند که از بنگلادش به میانمار آمده اند.

مرداد91

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی